مقاله پژوهشی تحلیل گفتمان
تاثیر گوناگونی خاص رشته در زبان انگلیسی بر شکل گیری مرزهای شماتیک نویسندگان ایرانی انگلیسی برای اهداف ویژه در حوزه تخصصی خویش: مطالعه تحلیل گام های نتایج مقالات پژوهشی

علی اکبر فراهانی؛ علی گراوند

دوره 13، شماره 2 ، دی 1403، صفحه 1-30

https://doi.org/10.22054/ilt.2024.81004.867

چکیده
  امروزه، مشارکت فعال جامعه پژوهشی در شبکه گسترده جهانی از طریق انتشار مقالات پژوهشی در مجلات معتبر انگلیسی زبان برای پرجمعیت‌ترین کاربران معاصر انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی، به اصطلاح نگارندگان انگلیسی برای اهداف ویژه (ESP) امری حساس و ضروری تلقی می شود. این چالش معمولاً در تنوع نویسندگان ESP در استفاده از الگوهای حرکت ژانری در ساختار ...  بیشتر

مقاله پژوهشی آموزش معلم
عدالت و بی عدالتی در کلاس های آموزش زبان انگلیسی: تحلیل استعاره های مفهومی معلمان

کیانا ژاله؛ حامد زندی

دوره 13، شماره 2 ، دی 1403، صفحه 31-74

https://doi.org/10.22054/ilt.2024.78617.841

چکیده
  عدالت کلاسی، موضوعی که در آموزش زبان مورد بررسی قرار نگرفته، در این مطالعه مورد توجه قرار گرفت. با استفاده از طرح پژوهشی پدیدارشناسی، استعاره مفهومی به‌عنوان چارچوب نظری و ابزار تجزیه و تحلیل داده‌ها در نظر گرفته شد. پنجاه و یک معلم ایرانی زبان انگلیسی به روش نمونه گیری گلوله برفی انتخاب شدند تا با ایجاد استعاره/ تشبیه، عقاید خود ...  بیشتر

مقاله پژوهشی تهییه و تدوین مطالب
باورهای معلمان و زبان آموزان در مورد گنجاندن انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی در کتابهای آموزش زبان

حسینعلی منظوری؛ سیدضیاءالدین تاج الدین؛ غلامرضا کیانی

دوره 13، شماره 2 ، دی 1403، صفحه 75-100

https://doi.org/10.22054/ilt.2025.81983.881

چکیده
  پژوهش های موجود در مورد زبان انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی نیاز به انجام مطالعات بیشتر در مورد باورهای معلمان و زبان‌آموزان غیربومی انگلیسی در مورد گنجاندن هنجارهای زبانی و فرهنگی در کتاب‌های درسی آموزش زبان انگلیسی را پررنگ کرده است. برای پاسخ به این نیاز، مطالعه حاضر باورهای 251 معلم و 254 زبان‌آموز انگلیسی را در آموزشگاه های ...  بیشتر