مقاله پژوهشی یادگیری زبان از طریق فناوری
بررسی نقش فعالیت های برخط مبتنی بر 5E در تفکر انتقادی و خلاقیت دانشجویان زبان انگلیسی

ملیسا وفایی کیا؛ سوسن مرندی؛ مسعود سیری

دوره 12، شماره 1 ، تیر 1402، صفحه 1-31

https://doi.org/10.22054/ilt.2022.69234.723

چکیده
  مدل چرخه یادگیری مبتنی بر 5E بایبی (۱۹۹۰)، مدلی آموزشی است که ریشه در یادگیری مبتنی بر تحقیق و ساختار‌گرایی دارد. این مطالعه به تأثیر فعالیت های آنلاین مبتنی بر 5E بر تفکر انتقادی و خلاقیت دانشجویان زبان انگلیسی می پردازد. این مطالعه از رویکرد مبتنی بر تئوری گراندد (نظریه داده بنیاد) بهره برده است. نمونه ای متشکل از 60 دانشجو زبان انگلیسی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی یادگیری زبان دوم
تاثیر استعاره مفهومی بر خلاقیت در نوشتن و آگاهی فراشناختی نگارش

قاسم وادی پور؛ رجب اسفندیاری؛ محمد باقر شعبانی

دوره 12، شماره 1 ، تیر 1402، صفحه 33-66

https://doi.org/10.22054/ilt.2023.66211.678

چکیده
  مقاله حاضر کوششی است تا تاثیراستعاره های مفهومی را در چارچوب نظری مدل نوشتاری شناختی با هدف ارتقاء خلاقیت زبان آموزان و توسعه راهبرد های فراشناختی آنان در نگارش به زبان انگلیسی را در بوته آزمایش قرار دهد. به همین منظور تعداد ۱۲۰ دانشجوی کارشناسی زبان انگلیسی ازمرکز زبانهای خارجی دانشگاه آزاد اسلامی کرج داوطلب شدند تا در تحقق حاضر ...  بیشتر