مقاله پژوهشی
گونه کلام و حرکت در چکیده ها: بررسی پایان نامه ها و رساله های رشته آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه علامه طباطبایی از سال 1367-1394

امیر زندمقدم؛ حسین میهمی

دوره 5، شماره 1 ، تیر 1395، صفحه 23-1

https://doi.org/10.22054/ilt.2016.7714

چکیده
  چکیده­ها در مقالات مختلف به عنوان انگیزه­دهنده هایی تلقی می­شوند که خوانندگان یک مقاله را به خواندن کل مقاله ترغیب می­کنند. اگرچه چکیده­ها به عنوان قسمت مهمی از مقالات در نظر گرفته می­شوند، اما تحقیقات کمی در خصوص گونه­های کلامی در آنها و بویژه چکیده مقالات آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی انجام شده است. بر این اساس ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
استفاده فراگیران زبان انگلیسی از راهبردهای خودتنظیمی انگیزشی و موفقیت تحصیلی آنان

سعید صفدری؛ پرویز مفتون

دوره 5، شماره 1 ، تیر 1395، صفحه 50-25

https://doi.org/10.22054/ilt.2016.7716

چکیده
  خود تنظیمی در یادگیری به صورت گسترده­ای در حوزه یادگیری زبان دوم مورد بررسی قرار گرفته است. مطالعات بسیاری، راهبردهای مورد استفاده فراگیران برای تنظیم فرایند یادگیری را مورد تحقیق و بررسی قرار داده اند. با این حال، خود تنظیمی انگیزشی بسیار کمتر مورد توجه واقع شده است. هدف این پژوهش بررسی و مطالعه رابطه میان خودتنظیمی انگیزشی و موفقیت ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
سبک یادگیری و فرایند نوشتار در فضای الکترونیک ترکیبی: با تاکید بر رفتارهای اصلاح، تعویض وتوقف

زهره گونی بند شوشتری؛ علیرضا جلیلی فر؛ زهرا احمدپورکاسگری

دوره 5، شماره 1 ، تیر 1395، صفحه 82-51

https://doi.org/10.22054/ilt.2016.7726

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سبک­های یادگیری و رفتارهای نوشتاری زبان آموزان انگلیسی در محیط آموزشی تلفیقی انجام شده است. همچنین هدف از شناسایی انواع سبک یادگیری بهترین پیش بینی رفتارهای نوشتاری است. ابتدا سبک­های یادگیری ترجیح داده شده شرکت­کنندگان از طریق پرسشنامه سبک یادگیری کلب (Kolb، 1984) شناسایی شدند. سپس داده های مرتبط به ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی فراگفتمانی موضع نویسنده در گذشت زمان و رشته های مختلف: مطالعه تطبیقی مقالات پژوهشی انگلیسی

عصمت بابایی؛ محمودرضا عطایی؛ ولی محمدی

دوره 5، شماره 1 ، تیر 1395، صفحه 106-83

https://doi.org/10.22054/ilt.2016.7727

چکیده
  تحقیقات در مورد نگارش آکادمیک نشان داده است که نویسندگان تمایل زیادی دارند تا به صورت تعاملی یافته­های علمی خود را با خوانندگان خود درمیان بگذارند. در انجام این کار، نویسندگان بایستی موضع خود را هنگام نوشتن مقالات علمی مشخص کنند. این برهم­کنش که توسط هایلند پیشنهاد شده است دارای دو بعد موضع نویسنده و تعامل است. مطالعه­ حاضر با ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
اعتبارسنجی پرسشنامه ارتقای حرفه ای معلمان زبان انگلیسی در محیط ایران

رضا خانی؛ فاطمه عظیمی آملی

دوره 5، شماره 1 ، تیر 1395، صفحه 134-107

https://doi.org/10.22054/ilt.2016.7728

چکیده
  گرچه چندین دهه در مورد ارتقای حرفه­ای معلمان بررسی شده است، ولی ما هنوز تصویر درستی از اینکه ارتقای حرفه­ای­ معلمان از چه اجزایی تشکیل شده است و چه مولفه­هایی را دربرمی­گیرد نداریم. تحقیق کنونی به توسعه و اعتبارسنجی ارتقای حرفه­ای معلمان زبان انگلیسی در محیط ایران می پردازد. مدل پیشنهادی اولیه، 130 پرسش بوده است که از طریق ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی رابطه میان فرسودگی تحصیلی و هوش هیجانی در دانشجویان زبان انگلیسی در ایران به روش پژوهش ترکیبی

علی روحی؛ مرضیه اسمعیل وندی

دوره 5، شماره 1 ، تیر 1395، صفحه 160-135

https://doi.org/10.22054/ilt.2016.7729

چکیده
  از آنجایی که فرسودگی در حوزه آموزش همواره مورد توجه بوده است، بررسی آن درمیان دانشجویان زبان انگلیسی و ارتباط آن با دیگر متغیرها، نظیر هوش هیجانی که شاید به کاهش منشا آن کمک کند، از اهمیت برخوردار است. بدین جهت، تحقیق حاضر برای بررسی اهداف زیر طراحی شد: (الف) تعیین میزان فرسودگی تحصیلی و هوش هیجانی در میان دانشجویان زبان انگلیسی؛ (ب) ...  بیشتر