مقاله پژوهشی
مقایسه ساختن معانی ارزشیابی در مقالات استدلالی قوی و ضعیف دانشجویان کرد زبان

علیرضا جلیلی‌فر؛ علی همتی

دوره 2، شماره 2 ، دی 1392، صفحه 57-84

چکیده
  کسب  مهارت نوشتن علمی هدف مهمی است که دانشجویان  رشته زبان انگلیسی (به عنوان زبان دوم یا خارجی) سعی در تحقق آن دارند. علی رغم بررسی گسترده نوشتار دانشجویان رشته زبان انگلیسی (به عنوان زبان دوم) در مطالعات گذشته، در خصوص بررسی نشانه­های ارزشیابی در متون استدلالی دانشجویانی که انگلیسی را به عنوان زبان خارجی فرا می گیرند، هنوز مطالعات ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
فراگیری زبان انگلیسی، نوع انگیزه فراگیری زبان انگلیسی، و هویت ملی: در تعارض یا تعامل

مهناز مصطفایی علایی؛ محمد رضا قمری

دوره 2، شماره 2 ، دی 1392، صفحه 85-111

چکیده
  تحقیق حاضر با هدف بررسی نگرانی­ها نسبت به تاثیرات اجتماعی فراگیری زبان انگلیسی انجام شده است؛ حوزه ای چالشی که قبلا به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است. این تحقیق به بررسی رابطه بین فراگیری زبان انگلیسی و هویت ملی و همچنین رابطه بین نوع انگیزه زبانی و هویت ملی می­پردازد. ضمنا، نقش دو متغیر مردم شناسی، جنسیت و سن، مورد بررسی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی نمود فرهنگی در کتاب‌های زبان اینترچنج

علی روحانی؛ الهام مولانا

دوره 2، شماره 2 ، دی 1392، صفحه 113-136

چکیده
  امروزه زبان و فرهنگ به عنوان عناصر تشکیل دهنده یکدیگر در نظر گرفته می­شوند. بنابراین کتاب­های آموزش زبان انگلیسی ­بایستی مولفه­های فرهنگی را در برگیرند و توانش بین­فرهنگی را ارتقا دهند. با وجود این،  تصمیمات دقیق باید با توجه به محتوای فرهنگ در منابع آموزشی و راه­های ارائه فرهنگ اتخاذ گردد. در این تحقیق، تلاش شده است که ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تاثیر تکرار فعالیت و انجام فعالیت مشابه بر عملکرد شفاهی زبان آموزان ایرانی

ساسان بالغی زاده؛ رضا اسدی

دوره 2، شماره 2 ، دی 1392، صفحه 137-163

چکیده
  علی رغم مزایای بسیار زیاد آموزش زبان فعالیت مدار، یکی از انتقادات اساسی وارد بر آن تقویت صحبت کردن روان زبان آموزان به بهای عدم توجه به صحت گفتار آنان می باشد. مرحله پس از فعالیت از طریق تکرار فعالیت و یا انجام فعالیت مشابه گزینه های مناسبی جهت حل این معضل ارائه می کند. این دو گزینه به شکل موثری عملکرد صحت، روانی و پیچیدگی گفتار زبان ...  بیشتر