بررسی تاثیر ارزیابی پوشه ای بر توانایی نوشتاری زبان آموزان با میزان مهارت خود محوری بالا و پایین

مریم طاهری؛ داود مشهدی حیدر

دوره 8، شماره 2 ، دی 1398، ، صفحه 83-107

https://doi.org/10.22054/ilt.2020.47522.437

چکیده
  با توجه به قلت مطالعات در مورد تأثیر ارزیابی پوشه ای بر مهارت نوشتاری زبان آموزان زبان انگلیسی، و همچنین تاثیر تعامل بین ارزیابی پوشه ای ومیزان مهارت خود محوری زبان آموزان، پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر ارزیابی پوشه ای بر روی بهبود مهارت نوشتاری دانشجویان کارشناسی با میزان مهارت خودمحوری بالا و میزان مهارت خودمحوری پایین انجام ...  بیشتر

مهار‌ت‌های زبان
نقش تکیه‌گاه‌سازی آموزشی بصری در تقویت توانایی نوشتن زبان‌آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی

مهناز مصطفائی علائی؛ امیر کاردوست؛ عبدالباسط سعیدیان

دوره 8، شماره 2 ، دی 1398، ، صفحه 187-211

https://doi.org/10.22054/ilt.2020.51861.492

چکیده
  برای روشن‌تر کردن ارتباط بین تکیه‌گاه‌سازی آموزشی و وسایل دیداری، این مطالعه نیمه‌تجربی گروهی ۱۴ نفره از زبان‌آموزان ایرانی مقطع متوسط را مورد بررسی قرار داد و این کار از طریق تهیه نمودار با هدف تقویت توانایی نوشتن آنها انجام داده شد. بعد از گرفتن پیش‌آزمون از شرکت‌کنندگان، هشت کلمه ناشناخته مشخص شدند و از طریق تصاویر بصری به ...  بیشتر