نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
چکیده
این مطالعه به منظور بررسی ارتباط بین 5 سبک تدریس و هوش عاطفی در میان 102 مدرس ایرانی زبان انگلیسی از دانشگاههای مختلف تهران انجام شد. بدین منظور از شرکت کنندگان خواسته شد تا به دو پرسشنامه که شامل پرسشنامهی سبکهای تدریس (نسخه سوم) و پرسشنامهی هوش عاطفی میشود، پاسخ دهند. جهت تحلیل اطلاعات از روش رگرسیون چندگانه استفاده شد. یافتهها نشان داد که در میان سبکهای مختلف تدریس که شامل سبک کارشناس، سبک مرجع قدرت رسمی، سبک مدل شخصی، سبک تسهیل کننده و سبک مسؤلیت دهنده می باشند، فقط سبک مسؤلیت دهنده رابطه معناداری با هوش عاطفی دارد. نتایج همچنین نشان داد که رابطهی بین سبک مدل شخصی و هوش عاطفی قابل ملاحظه است، اگر چه از نظر آماری این رابطه معنادار نیست. یافتههای این پژوهش به طور گسترده مورد بحث قرار گرفته اند.
کلیدواژهها
موضوعات