نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

چکیده

  این مطالعه  به منظور بررسی ارتباط  بین 5 سبک­ تدریس و هوش عاطفی در میان 102 مدرس ایرانی زبان انگلیسی از دانشگاه­های مختلف تهران انجام شد. بدین منظور از شرکت ­کنندگان خواسته شد تا به دو پرسشنامه­ که شامل پرسشنامه­ی سبک­های تدریس (نسخه سوم) و پرسشنامه­ی هوش عاطفی می­شود، پاسخ دهند. جهت تحلیل اطلاعات از روش رگرسیون چندگانه استفاده شد. یافته­ها نشان داد که در میان سبک­های مختلف تدریس که شامل سبک کارشناس، سبک مرجع قدرت رسمی، سبک مدل شخصی، سبک تسهیل ­کننده و سبک مسؤلیت دهنده می باشند، فقط سبک مسؤلیت دهنده رابطه معناداری با هوش عاطفی دارد. نتایج همچنین نشان داد که رابطه­ی بین سبک مدل شخصی و هوش عاطفی قابل ملاحظه است، اگر چه از نظر آماری این رابطه معنادار نیست. یافته­های این پژوهش به طور گسترده مورد بحث قرار گرفته اند.

کلیدواژه‌ها

موضوعات