نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

چکیده

با توجه به این نکته Walsh (2012) که تقویت مشارکت و تعامل فراگیران می تواند نقش مهمی در یادگیری زبان خارجی آنها ایفا کند، این مطالعه کمی و کیفی می کوشد تا برخی از نکاتی را که معلمان از طریق انتخاب و استفاده از زبان ، ایجاد و یا جلوگیری از اشتراک دانش آموزان در تعاملات مستقیم در کلاس درس درطی 800 دقیقه ضبط 10 معلم و فراگیران آنها در کلاسهای EFL با استفاده از یک روش تحلیل مکالمه مورد مطالعه قرار گرفت. الگوهای تعامل شناسایی شده در ضبط ها نشان می دهد که معلمان می توانند صحبت خود را به منظور تسهیل و یا مانع مشارکت فراگیران از طریق نوبت های نوشتاری انجام دهند. یافته های این مطالعه نشان می دهد که معلمان باید مداخلات خود را حداقل زمانی که آموزگاران در حال صحبت هستند، به حداقل برسانند و راه را برای گفتمان تعاملی بیشتر هموار کنند. علاوه بر این، باید "فرهنگ گوش دادن" در کلاس های درس را تشویق کرد تا فرصت های بیشتری برای گفتگو تعاملی در کلاس درس ایجاد شود. تعدادی از مفاهیم برای معلمان و مربیان معلم نیز ارائه شده است.

کلیدواژه‌ها

موضوعات