یادگیری زبان دوم
تاثیر نحوه اجرای تکلیف بر تمرکز زبان آموزان بر ساختار زبان: بررسی تاثیرات آماده سازی قبل از انجام و رونویسی بعد از انجام تکلیف

مسعود سعیدی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 اسفند 1401

https://doi.org/10.22054/ilt.2023.67865.697

چکیده
  شواهد تحقیقاتی فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد گزینه‌های مربوط به نحوه اجرا و ویژگی‌های طراحی تکالیف تاثیرات متفاوتی بر کیفیت عملکرد شفاهی زبان آموزان می‌گذارند. هدف کلی پژوهش حاضر افزودن به یافته‌های پژوهشی موجود از طریق بررسی تاثیرات ترکیبی دو گزینه آماده سازی پیش از انجام و رونویسی پس از انجام تکلیف بر تمرکز یادگیرندگان زبان ...  بیشتر

زبانشناسی کاربردی
تاثیر نظم دهی تکالیف آشنا بر گوش کردن به تکالیف اشنا

عباس بیات؛ بهمن امینی؛ کیوان محمودی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 شهریور 1402

https://doi.org/10.22054/ilt.2023.73221.769

چکیده
  در دهه های اخیر، بسیاری از محققین یادگیری زبان دوم نقش اصلی سازماندهی تکالیف شناختی متوالی را در آموزش زبان مبتنی بر تکالیف شناسایی کرده اند. ارائه انواع توالی تکالیف مختلف به طور فزاینده ای برای طراحان برنامه درسی ضروری شده است. این تحقیق به بررسی مبنای نظری توالی تکالیف می پردازد، که ادعا می کند وظایف آموزشی باید به صورت شناختی از ...  بیشتر

تاثیر تکرار فعالیت و انجام فعالیت مشابه بر عملکرد شفاهی زبان آموزان ایرانی

ساسان بالغی زاده؛ رضا اسدی

دوره 2، شماره 2 ، دی 1392، ، صفحه 137-163

چکیده
  علی رغم مزایای بسیار زیاد آموزش زبان فعالیت مدار، یکی از انتقادات اساسی وارد بر آن تقویت صحبت کردن روان زبان آموزان به بهای عدم توجه به صحت گفتار آنان می باشد. مرحله پس از فعالیت از طریق تکرار فعالیت و یا انجام فعالیت مشابه گزینه های مناسبی جهت حل این معضل ارائه می کند. این دو گزینه به شکل موثری عملکرد صحت، روانی و پیچیدگی گفتار زبان ...  بیشتر