آموزش
بررسی اثرات مقایسه ای نوروفیدبک (NFT) و آموزش زبان به طریق روش پاسخ کاملا فیزیکی (TPR) بر روی توجه کودکان مبتلا به اختلال کاستی توجه و بیش فعالی (ADHD)

معصومه طائی؛ رضا رستمی؛ مسعود یزدانی مقدم

دوره 11، شماره 2 ، دی 1401، ، صفحه 325-355

https://doi.org/10.22054/ilt.2023.68504.709

چکیده
  توجه نقش مهمی در آموزش ایفا می کند. بچه هایی که از اختلال کاستی توجه و بیش فعالی (ADHD) رنج می برند، دچار سطح پایین و آسیب زننده ای از توجه هستند. ADHD یک اختلال نسبتا شایع کودکی است (Scahill & Schwab-Stone, 2000) که اگر درمان نشود نتایج زیانباری بوجود می آورد(American Psychiatric Association, 2013) . این مطلب به کارگیری روشهای تربیت توجه مثل آموزش نوروفیدبک (NFT)را ضروری ...  بیشتر

یادگیری زبان دوم
تاثیر سبکهای یادگیری و نوع متن بر توجه همزمان به فرم و معنا

مستانه حقانی

دوره 9، شماره 1 ، تیر 1399، ، صفحه 213-243

https://doi.org/10.22054/ilt.2020.51000.477

چکیده
  تحقیقات در حوزه فراگیری زبان دوم حاکی از آن است که فرا گیرنده های زبان بیگانه در میزان توجهی که به طور همزمان به فرم و محتوای متن اختصاص میدهند از یکدیگر متفاوتند. از بین عوامل متعددی که سبب این تفاوت میشوند میتوان از سبکهای یادگیری نام برد که خود زیر مجموعه تفاوتهای فردی محسو ب شده و میتوانند به تنهایی و یا همراه عواملی دیگربر این روند ...  بیشتر