نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایران

2 دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران

چکیده

هدف این تحقیق مشخص نمودن مشکلات انسجام و پیوستگی در نوشتار زبان آموزان سطح متوسط ایرانی و اینکه تا چه حد نوشتار آنها دارای انسجام است. نوشته توصیفی 40 زبان آموز سطح متوسط، پاسخهای 10 پرسشنامه از ده معلم مجرب که در سطح متوسط به زبان آموزان تدریس داشتند و پاسخهای 4 مصاحبه شونده که به طور داوطلبانه در مصاحبه با محقق شرکت نمودند، اطلاعات جمع آوری شده توسط محقق بود. از روش تحقیق ترکیبی (کمی و کیفی) برای پاسخگویی به سوالات تحقیق استفاده شد. نتایج بدست آمده ضعف نوشته زبان آموزان را در انسجام و پیوستگی نشان داد. تحقیقات گویای عدم آگاهی زبان آموزان از بعضی از ویژگیهای نوشته یکپارچه و عدم تمرین، کمک و بازخورد کافی از سوی معلمان در نوشتن منسجم زبان آموزان می باشد. نتایج تحقیق و پیشنهادات آموزشی کاربردی دربرگزاری بخش نوشتن در کلاس به بهبود انسجام نوشتن زبان آموزان کمک خواهد نمود.

کلیدواژه‌ها