تهییه و تدوین مطالب
نظرات و عملکرد معلمان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی درمورد برنامه درسی ارتباطی آموزش زبان

امیر کاردوست؛ عبدالباسط سعیدیان

دوره 10، شماره 2 ، دی 1400، ، صفحه 171-202

https://doi.org/10.22054/ilt.2021.58226.569

چکیده
  توانمندسازی زبان آموزان برای برقراری ارتباط هم در سطح بین فردی و هم با مردم سایر ملل در برنامه های یادگیری زبان بسیار مورد تاکید است. پژوهش حاضر به دنبال تحلیل نظرات معلمان زبان انگلیسی ایرانی پس از اجرای برنامه درسی جدید آموزش زبان ارتباطی (CLT) است. برای انجام این کار، از دو معلم خواسته شد که یک جلسه از کلاس های خود را ضبط کنند و متعاقباً ...  بیشتر

تهییه و تدوین مطالب
تاثیر توالی تکرار تکالیف آشنا بر انجام تکلیف شنیداری

بهمن امینی؛ عباس بیات؛ کیوان محمودی

دوره 10، شماره 2 ، دی 1400، ، صفحه 325-350

https://doi.org/10.22054/ilt.2022.61019.597

چکیده
  در سالهای اخیر توجه کمتری نسبت به شکست دانش آموزان در درک تکالیف شنیداری واقعی صورت گرفته و حتی تحقیقات در خصوص توالی ارایه تکالیف نیز کم لطفی شده است. تحقیق حاضر تاثیر توالی تکرار تکالیف آشنا را بر سه ویژگی پیچیدگی تکالیف ( -/+ تامین بصری، -/+عناصر کم ، و -/+ برنامه زمانی ) ارزیابی می کند.در این تحقیق نیمه تجربی حدود 60 نفر در سطح متوسط بالا ...  بیشتر

تهییه و تدوین مطالب
کتب جهانی زبان انگلیسی در گذر زمان: بررسی موردی اینترچنج 2

سیده فهیمه پارسائیان؛ کژال گرشاسبی

دوره 10، شماره 1 ، تیر 1400، ، صفحه 269-300

https://doi.org/10.22054/ilt.2021.59896.584

چکیده
  هر چند پژوهش های بی شماری در زمینه نقد و تحلیل کتب درسی انگلیسی صورت گرفته است، تغییراتی که در محتوای کتب در طول زمان رخ داده است کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. تحقیق حاضر به منظور بررسی تغییرات کتاب های جهانی در طول عمر آنها و دیدگاه معلمین درباره این کتاب ها و تغییراتشان از لحاظ محتوا انجام شده است. در این راستا، ویرایش اول، سوم، و ...  بیشتر