تاثیر نوع ارائه سوال و یادداشت‌ برداری بر عملکرد زبان‌آموزان مقطع پیشرفته در آزمون مهارت شنیداری

کریم صادقی؛ مریم زینالی

دوره 4، شماره 2 ، دی 1394، ، صفحه 101-81

https://doi.org/10.22054/ilt.2015.7227

چکیده
  نقش مهم مهارت شنیداری در آموزش زبان نیازمند آن است که محققان مطالعاتی را در زمینه عوامل موثر بر عملکرد زبان­آموزان در آزمون شنیداری انجام دهند. به همین منظور، تحقیق حاضر بر آن بوده که تاثیر نوع ارائه سوال را بر عملکرد زبان­آموزان ایرانی مقطع پیشرفته در آزمون مهارت شنیداری بررسی نماید. همچنین عامل یادداشت­برداری و تاثیر احتمالی ...  بیشتر

The Effects of Task Complexity on English Language Learners’ Listening Comprehension

عباس زارع

دوره 1، شماره 2 ، دی 1392، ، صفحه 225-250

چکیده
  This article reports on the findings of a study that investigated the impact of manipulating task performance conditions on listening task performance by learners of English as a foreign language (EFL). The study was designed to explore the effects of changing complexity dimensions on listening task performance and to achieve two aims: to see how listening comprehension task performance was affected and to investigate possible overlaps between EFL learners’ perceptions of task difficulty and hypothesized task complexity. A purposive sample of 54 first-year EFL learners randomly assigned to ...  بیشتر