تهییه و تدوین مطالب
تاثیر توالی تکرار تکالیف آشنا بر انجام تکلیف شنیداری

بهمن امینی؛ عباس بیات؛ کیوان محمودی

دوره 10، شماره 2 ، دی 1400، ، صفحه 325-350

https://doi.org/10.22054/ilt.2022.61019.597

چکیده
  در سالهای اخیر توجه کمتری نسبت به شکست دانش آموزان در درک تکالیف شنیداری واقعی صورت گرفته و حتی تحقیقات در خصوص توالی ارایه تکالیف نیز کم لطفی شده است. تحقیق حاضر تاثیر توالی تکرار تکالیف آشنا را بر سه ویژگی پیچیدگی تکالیف ( -/+ تامین بصری، -/+عناصر کم ، و -/+ برنامه زمانی ) ارزیابی می کند.در این تحقیق نیمه تجربی حدود 60 نفر در سطح متوسط بالا ...  بیشتر

زبانشناسی کاربردی
درک فراگیران EFL از تجربه تکلیف از طریق دیدگاه جریان: بررسی پیچیدگی و نوع تکلیف

لیلا قاسمی؛ احسان رضوانی؛ احسان نمازیان دوست

دوره 10، شماره 1 ، تیر 1400، ، صفحه 301-334

https://doi.org/10.22054/ilt.2021.60909.595

چکیده
  چکیدهعلی رغم افزایش آگاهی و فهم از پیشرفت زبان آموزان در تدریس تکلیف محور یا کار محور، توجه چندانی در ارتباط با درک/دریافت زبان آموزان و پاسخ/برخورد آنها به عناصر گوناگون نشده است. این تحقیق تلاشی بود تا در ابتدا تاثیر پیچیدگی و نوع تکلیف روی درک زبان آموزان ایرانی از سختی تکلیف، مهارت زبان آموزان، و بالانس بین سختی تکلیف مهارت را بررسی ...  بیشتر

The Effects of Task Complexity on English Language Learners’ Listening Comprehension

عباس زارع

دوره 1، شماره 2 ، دی 1392، ، صفحه 225-250

چکیده
  This article reports on the findings of a study that investigated the impact of manipulating task performance conditions on listening task performance by learners of English as a foreign language (EFL). The study was designed to explore the effects of changing complexity dimensions on listening task performance and to achieve two aims: to see how listening comprehension task performance was affected and to investigate possible overlaps between EFL learners’ perceptions of task difficulty and hypothesized task complexity. A purposive sample of 54 first-year EFL learners randomly assigned to ...  بیشتر