آموزش
عوامل تعیین کننده دانش محتوای آموزشی فناورانه معلمان زبان انگلیسی پیشرو ایران

مجتبی مقصودی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 شهریور 1402

https://doi.org/10.22054/ilt.2023.72069.754

چکیده
  این مطالعه با هدف توصیف متغیرهای مؤثر بر دانش محتوایی تربیتی فناوری معلمان زبان انگلیسی پیش از خدمت انجام شد. برای دستیابی به هدف پژوهش از طرح توصیفی همبستگی استفاده شد. از این روی 203 دانشجو معلم (82 مرد و 120 زن) مشغول به تحصیل در سال چهارم دانشگاه فرهنگیان به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. پرسشنامه‌ای شامل هفت بخش و 39 گویه که هر ...  بیشتر

منظورشناسی بین‌زبانی
توسعه توانش ادراکی منظورشناختی در زبان دوم به کمک آموزش رایانه-محور، غیر رایانه-محور، محیط‌های مجازی چندکاربره، و بازی‌های پویانمایی

امیر شکوری؛ علی مالمیر؛ رجب اسفندیاری

دوره 11، شماره 1 ، تیر 1401، ، صفحه 313-358

https://doi.org/10.22054/ilt.2022.67508.693

چکیده
  درک منظورشناختی یکی از ابعاد مهم توانش منظورشناختی است که بیشتر زبان‌آموزان در آن دچار مشکل هستند. لذا مطالعه حاضر تلاش کرده است که تاثیر آموزش رایانه-محور، غیر رایانه-محور، محیط‌های مجازی چندکاربره، و بازی‌های پویانمایی قابل نصب بر روی گوشی تلفن همراه بر توسعه درک منظورشناختی زبان-آموزان در حیطه کنش‌های کلامی زبان انگلیسی را ...  بیشتر