آموزش
عوامل تعیین کننده دانش محتوای آموزشی فناورانه معلمان زبان انگلیسی پیشرو ایران

مجتبی مقصودی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 شهریور 1402

https://doi.org/10.22054/ilt.2023.72069.754

چکیده
  این مطالعه با هدف توصیف متغیرهای مؤثر بر دانش محتوایی تربیتی فناوری معلمان زبان انگلیسی پیش از خدمت انجام شد. برای دستیابی به هدف پژوهش از طرح توصیفی همبستگی استفاده شد. از این روی 203 دانشجو معلم (82 مرد و 120 زن) مشغول به تحصیل در سال چهارم دانشگاه فرهنگیان به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. پرسشنامه‌ای شامل هفت بخش و 39 گویه که هر ...  بیشتر

آموزش معلم
یادگیری تدریس به هدف معلم زبان انگلیسی شدن: شکل گیری هویت حرفه ای دانشجو معلمان

مه سا محمودعربی؛ پرویز مفتون؛ مسعود سیری

دوره 11، شماره 1 ، تیر 1401، ، صفحه 189-221

https://doi.org/10.22054/ilt.2022.64791.658

چکیده
  یادگیری تدریس به عنوان یک فرایند پیچیده از شکل گیری هویت معلم تعریف می شود. با در نظر گرفتن این فرایند ، تحقیق پیش رو تلاش دارد شکل گیری هویت حرفه ای دانشجو معلمان زبان انگلیسی را در مراحل مختلف یادگیری تدریس در یک برنامه آموزشی چهار ساله زبان انگلیسی مورد بررسی قرار دهد. 140 دانشجو معلم با استفاده از روش پژوهش ترکیبی متوالی ، سه بار پرسشنامه ...  بیشتر