زبانشناسی کاربردی
کارآیی و رتبه راهبردهای بازخورد اصلاحی فرازبانی در عملکرد گرامری نوشتاری: زبان آموزان فارس در مقابل ترکمن ها

مریم موذنی لیمودهی؛ امید مازندرانی؛ بهزاد قنسولی؛ ژیلا نایینی

دوره 9، شماره 2 ، دی 1399، ، صفحه 245-284

https://doi.org/10.22054/ilt.2021.55093.535

چکیده
  همچنان عدم قطعیت های زیادی در خصوص نقش محتمل عوامل میانجی فراوان نظیر زمینه زبانی و قومیت در فرایند بازخود اصلاحی وجود دارد. در پاسخ به این موضوع، مطالعه حاضر بر روی 79 زبان آموز فارس و 79 زبان آموز دوزبانه ترکمن با سن 13 تا 18 سال در دو موسسه آموزش زبان استان گلستان صورت گرفت. شرکت کنندگان به سه گروه تیمار و یک گروه کنترل تقسیم شدند. دو پیش ...  بیشتر