زبانشناسی کاربردی
مفهوم سازی امید برای آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در محیط ایران: مدل نظری بنیادی

فریبا قدیانی؛ محمدحسن تحریریان؛ کتایون افضلی

دوره 9، شماره 2 ، دی 1399، ، صفحه 27-58

https://doi.org/10.22054/ilt.2020.54699.531

چکیده
  مطالعات میان-رشته ای اخیرنشان داده است که امید نقش مهمی درپیشرفت تحصیلی وعملکرد شغلی دارد. با توجه به کمبود تحقیق درحوزه بینابینی امید وتدریس زبان دوم یا خارجی، برای اولین بار،این مقاله به ارائه مفهوم سازی طبقه ای امید برای تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی می پردازد. پس ازتهیه طرح تحقیق اکتشافی به روش ترکیبی، با استفاده ازتکنیکهای ...  بیشتر

بررسی مشکلات زبان آموزان ایرانی مقطع متوسطه و راهبردهای یادگیری آنها در فهم اصطلاحات زبان انگلیسی

وحید شهیدی پور؛ محمدحسن تحریریان

دوره 7، شماره 2 ، دی 1397، ، صفحه 121-146

https://doi.org/10.22054/ilt.2019.46496.425

چکیده
  پژوهش حاضر برای سه هدف اصلی صورت گرفت. هدف اول بررسی مشکلات زبان آموزان در فهم اصطلاحات زبان انگلیسی در دبیرستان های ایران بود. هدف بعدی بررسی راهبردهای یادگیری زبان آموزان سطح متوسط در درک اصطلاحات زبان انگلیسی بود. هدف آخر پژوهش بررسی معنادار بودن تفاوت های بین زبان آموزان موفق و ناموفق در استفاده از راهبردهای یادگیری برای فهم اصطلاحات ...  بیشتر