زبانشناسی کاربردی
طراحی مدل شایستگی برای مدرسان زبان انگلیسی برای اهداف دانشگاهی با تاکید بر بین‌المللی‌سازی آموزش عالی

امیر زندمقدم؛ مرتضی طاهری؛ مریم بلوری

دوره 10، شماره 1 ، تیر 1400، ، صفحه 105-146

https://doi.org/10.22054/ilt.2021.60017.587

چکیده
  بین المللی‌سازی در دهه‌های اخیر آموزش عالی را تغییر داده است. با توجه به نقش مهم مدرسان در فرآیند بین‌المللی‌سازی آموزش عالی (IHE) و ارتباط نزدیک بین شایستگی‌‌های آنها و میزان بین‌المللی‌سازی در دانشگاه و از آنجا که مطالعات کمی در مورد رشد حرفه‌ای مدرسان زبان انگلیسی برای اهداف دانشگاهی (EAP)و شایستگی‌‌هایشان انجام شده است، هدف ...  بیشتر

گونه کلام و حرکت در چکیده ها: بررسی پایان نامه ها و رساله های رشته آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه علامه طباطبایی از سال 1367-1394

امیر زندمقدم؛ حسین میهمی

دوره 5، شماره 1 ، تیر 1395، ، صفحه 23-1

https://doi.org/10.22054/ilt.2016.7714

چکیده
  چکیده­ها در مقالات مختلف به عنوان انگیزه­دهنده هایی تلقی می­شوند که خوانندگان یک مقاله را به خواندن کل مقاله ترغیب می­کنند. اگرچه چکیده­ها به عنوان قسمت مهمی از مقالات در نظر گرفته می­شوند، اما تحقیقات کمی در خصوص گونه­های کلامی در آنها و بویژه چکیده مقالات آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی انجام شده است. بر این اساس ...  بیشتر

مفهوم تمایل به برقراری ارتباط و رابطه آن با درک زبان‌آموزان از رابطه دوستانه کلامی و غیر‌کلامی معلم

مریم گل؛ امیر زندمقدم؛ محسن کرابی

دوره 3، شماره 1 ، تیر 1393، ، صفحه 160-135

چکیده
  با در نظر گرفتن این اصل که ایجاد رابطه دوستانه میان معلم و دانشجویان می­تواند محیط یادگیری مناسبی را فراهم کند (هارن، 2006) و با توجه به اینکه رابطه دوستانه معلم می­تواند انگیزه یادگیری را در دانشجویان بالا ببرد (ولز و کانو،2008)، این پژوهش به دنبال بررسی رابطه بین آنچه زبان­آموزان ایرانی از رابطه دوستانه معلم برداشت می­کنند و تمایل ...  بیشتر