زبانشناسی کاربردی
یادگیری فعال ‌بعنوان رویکردی برای تقویت مهارت‌های گفتاری و تمایل به برقراری ارتباط زبان‌آموزان زبان انگلیسی: یک مطالعه ترکیبی

زینب عزیزی؛ احسان نمازیان دوست؛ پریسا اشکانی

دوره 11، شماره 2 ، دی 1401، ، صفحه 93-128

https://doi.org/10.22054/ilt.2023.70542.744

چکیده
  یادگیری فعال که به‌عنوان یک رویکرد آموزشی جدید مورد توجه قرار گرفته است، ادعا می‌کند که راه را برای دانش‌آموزان برای کشف فعال دانش و تأمل در فرآیندهای یادگیری هموار می کند. علیرغم مبانی نظری قوی، یادگیری فعال به ندرت توسط معلمان انگلیسی در محیط ایران مورد توجه قرار گرفته است. سهم بزرگی از این تردید ممکن است به فقدان یافته های تجربی ...  بیشتر

بازخورد مناسب در مورد خطاها برای زبان آموزان خردسال

شیما قهاری؛ مینا پیروزنژاد

دوره 5، شماره 2 ، دی 1395، ، صفحه 209-187

https://doi.org/10.22054/ilt.2017.8058

چکیده
  با وجود استقبال روزافزون از مقوله اصلاح خطاها در تحقیقات، تاثیر سن به عنوان عامل بالقوه مربوط به زبان­آموز به طور قابل ملاحظه­ای نادیده گرفته شده است. زبان­آموزان خردسال – که در مراحل اولیه توانمندسازی قرار دارند – به شدت آسیب­پذیر بوده و نیازمند شیوه­های آموزشی (از جمله آموزش زبان) هستند که با ویژگی­های سنی آنها هماهنگی ...  بیشتر

مفهوم تمایل به برقراری ارتباط و رابطه آن با درک زبان‌آموزان از رابطه دوستانه کلامی و غیر‌کلامی معلم

مریم گل؛ امیر زندمقدم؛ محسن کرابی

دوره 3، شماره 1 ، تیر 1393، ، صفحه 160-135

چکیده
  با در نظر گرفتن این اصل که ایجاد رابطه دوستانه میان معلم و دانشجویان می­تواند محیط یادگیری مناسبی را فراهم کند (هارن، 2006) و با توجه به اینکه رابطه دوستانه معلم می­تواند انگیزه یادگیری را در دانشجویان بالا ببرد (ولز و کانو،2008)، این پژوهش به دنبال بررسی رابطه بین آنچه زبان­آموزان ایرانی از رابطه دوستانه معلم برداشت می­کنند و تمایل ...  بیشتر