مقاله پژوهشی
تاثیر آموزش زبان کار محور بر مهارت های تولیدی زبان آموزان انگبسی برای اهداف ویژه: از آموزش کار محور تا بررسی آراء زبان آموزان و مدرسان در خصوص دوره

محمد خطیب؛ ایوب دهقان کار

دوره 7، شماره 2 ، دی 1397، صفحه 1-28

https://doi.org/10.22054/ilt.2019.46324.422

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی تاثیر روش آموزش کار محور زبان بر مهارت های گفتاری و نوشتاری زبان آموزان برای اهداف ویژه انجام شد. هدف دیگر این این پژوهش بررسی آراء زبان آموزان و مدرسان در خصوص ماهیت دوره و درک آنها از فعالیت های مورد نیاز برای انجام در این دوره بود. بدین منظور، تعداد 60 زبان آموز رشته حقوق دردانشگاه علامه طباطبایی دردو کلاس مجزا، ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تاثیر آموزش نوشتارِ تعبیه شده در سیستم، ژانر- محور با میانجی‌گری ساختاری و مدل سویلز درعملکرد نوشتاری زبان آموزان ایرانی: یک بررسی تطبیقی

علیرضا امجدی پرور؛ پرویز مفتون؛ مسعود یزدانی مقدم

دوره 7، شماره 2 ، دی 1397، صفحه 29-59

https://doi.org/10.22054/ilt.2019.36574.342

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر در مرحله ی اول معرفی یک راه حل آزمایشی برای رفع مشکلات مشاهده شده در پدوگوجی مهارت نوشتاری در ایران با ارائه ی مدلی جامع‌تر در تدریس ژانر-محور نوشتار می باشد. در مرحله ی دوم تحقیقی شبه آزمایشی اتخاذ گردید تا کارآیی این مدل در تدریس نوشتار تعیین گردد. این روش با روش های سنتیِ محصول محور و همچنین با روش ژانر-محورِ سویلز ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تأثیر سبک یادگیری بصری، شنیداری، حرکتی و نوع ورودی بر بهبود ساختار سببی در یادگیرندگان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی
دوره 7، شماره 2 ، دی 1397، صفحه 61-89

https://doi.org/10.22054/ilt.2019.44501.406

چکیده
  فرضیه  داده تعاملی لانگ (1983) و فرضیه تقویت داده اسمیت  (1993) هر دو کانون رویکرد فرمالیستی زلیگ هریس (1976) را در بر میگیرند. بر این اساس ، نقش محوری توجه یادگیرنده به عنوان یکی از مؤلفه های زیر مجموعه رویکرد تمرکز بر فرم ممکن است باعث پیچیدگی انواع  روشهای یادگیری شود. با این وجود ،اینکه آیا چنین نظریه های یادگیری در مورد جلب توجه زبان ...  بیشتر

مقاله پژوهشی مهار‌ت‌های زبان
میزان آگاهی دانشجویان رشته زبان انگلیسی از راهبردهای فراشناختی درک مطلب: تمرکز برجنسیت و سطوح دانشگاهی

ندا ساسانی؛ منصور گنجی؛ ناهید یاراحمدزهی

دوره 7، شماره 2 ، دی 1397، صفحه 91-119

https://doi.org/10.22054/ilt.2019.46700.428

چکیده
  راهبردهای فراشناختی درک مطلب در فرایند درک مطلب و میزان موفقیت آموزشی دانشجویان نقشی حیاتی ایفا میکنند.تدریس این راهبردها حلقه گمشده اکثر کلاسهای زبان در ایران هستند و تعداد زیادی از معلمان و زبان آموزان از آنها آگاهی زیادی ندارند. بنابراین در دنیای آموزش زبان، پژوهش ها، یادگیری و ارزیابی بدست فراموشی سپرده شده اند. این مطالعه به ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی مشکلات زبان آموزان ایرانی مقطع متوسطه و راهبردهای یادگیری آنها در فهم اصطلاحات زبان انگلیسی

وحید شهیدی پور؛ محمدحسن تحریریان

دوره 7، شماره 2 ، دی 1397، صفحه 121-146

https://doi.org/10.22054/ilt.2019.46496.425

چکیده
  پژوهش حاضر برای سه هدف اصلی صورت گرفت. هدف اول بررسی مشکلات زبان آموزان در فهم اصطلاحات زبان انگلیسی در دبیرستان های ایران بود. هدف بعدی بررسی راهبردهای یادگیری زبان آموزان سطح متوسط در درک اصطلاحات زبان انگلیسی بود. هدف آخر پژوهش بررسی معنادار بودن تفاوت های بین زبان آموزان موفق و ناموفق در استفاده از راهبردهای یادگیری برای فهم اصطلاحات ...  بیشتر

مقاله پژوهشی آموزش معلم
شاخص ها و استانداردهای ارزیابی مدرسان در بافت انگلیسی به عنوان زبان خارجی: طراحی و روایی سنجی پرسشنامه ارزیابی مدرسان

معصومه استاجی؛ محسن شفقی

دوره 7، شماره 2 ، دی 1397، صفحه 147-187

https://doi.org/10.22054/ilt.2020.47348.433

چکیده
  مقوله ارزیابی مدرسان از دیرباز تا کنون به عنوان یکی از ارکان اصلی در حرفه ی تدریس مطرح بوده است. در این تحقیق مقوله ارزیابی مدرسان از دیدگاه ارزیابان ایرانی و چگونگی تاثیر آن بر عملکرد مدرسان ایرانی زبان انگلیسی مورد بررسی قرار می گیرد. بدین منظور، ادراک ارزیابان زبان انگلیسی نسبت به ارزیابی مدرسان، تمرین های ارزیابی، و سیستم های ...  بیشتر