مقاله پژوهشی
چگونه نویسندگان کار خود را در بخش مقدمه مقالات معرفی می کنند؟ تحقیقی مبتنی بر تحلیل ژانر بر روی مقالات پژوهشی کمّی و کیفی

لیلا دوبختی؛ محمد ضهرابی

دوره 6، شماره 2 ، دی 1396، صفحه 181-207

https://doi.org/10.22054/ilt.2019.28068.254

چکیده
  مقالات پژوهشی در مطالعات گفتمان به خصوص در تجزیه و تحلیل ژانر در طی چند دهه گذشته مورد توجه ویژه ای قرار گرفته اند. تعداد زیادی از مطالعات به شناسایی الگوهای سازمان دهنده مقالات پژوهشی در زمینه های مختلف متمرکز شده است. در حالی که بخش مقدمه توجه زیادی را به خود جلب کرده است، مطالعات بسیار کمی به ساختاربلاغی مقالات پژوهشی کیفی و کمی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی تاثیر مسیر بازیابی کلمات در هنگام خواندن متن بر دانش تولیدی و دریافتی واژگان

ساسان بالغی زاده؛ سمانه شفیعی

دوره 6، شماره 2 ، دی 1396، صفحه 235-258

https://doi.org/10.22054/ilt.2019.23022.206

چکیده
  تمرینات تولیدی فرصتی را فراهم می کند تا فراگیران بتوانند هم بر معنی و هم بر ساختار تمرکز داشته باشند. چهار نوع مسیر متفاوت بازیابی وجود دارد. پژوهش حاضر سعی دارد مسیر مطلوب بازیابی کلمات در هنگام خواندن و نتیجه هر مسیر بازیابی را بررسی نماید. چهل و هشت فراگیر زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در سطح متوسط در این پژوهش شرکت نمودند. یکی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی زبانشناسی کاربردی
کاربرد نظارت بالینی برای کاهش فرسودگی معلمین انگلیسی

حمید مرعشی؛ مژگان بنی اردلانی

دوره 6، شماره 2 ، دی 1396، صفحه 261-289

https://doi.org/10.22054/ilt.2019.44172.404

چکیده
  مطالعه حاضر تلاش برای بررسی تأثیر نظارت بالینی بر فرسودگی شغلی معلمین انگیسی بود. برای این منظور، 80 معلم زبان انگلیسی 26 تا 47 ساله ی زن و مرد، از موسسه زبان آوید در تهران در این تحقیق شرکت کردند. تعداد 40 معلم داوطلبانه در گروه تجربی و 40 معلم به طور تصادفی در گروه شاهد این تحقیق انتخاب شدند. در این تحقیق از پرسشنامه Maslach Burnout Inventory برای تعیین ...  بیشتر

مقاله پژوهشی انگلیسی برای اهداف ویژه
سهم واژگان پربسامد عمومی، واژه های اصلی علمی و واژه های علمی فنی در درک مطلب متون انگلیسی برای اهداف ویژه

علی درخشان؛ علی مالمیر

دوره 6، شماره 2 ، دی 1396، صفحه 291-318

https://doi.org/10.22054/ilt.2019.45081.412

چکیده
  خواندن مهمترین مهارت مورد نیاز زبان آموزان انگلیسی برای اهداف ویژه در هر رشته تحصیلی است و دانش واژگان، به خودی خود، گسترده ترین موضوع مورد بحث در خواندن موثر می باشد. با این حال، تحقیق در مورد اینکه انواع مختلف واژه ها تا چه حد بر درک مطلب انگلیسی برای اهداف ویژه تأثیر دارند، همچنان ناکافی است. هدف مطالعه حاضر بررسی میزان سهم واژه ...  بیشتر