دوره 12 (1401)
دوره 11 (1401)
دوره 10 (1400)
دوره 9 (1399)
دوره 8 (1398)
دوره 7 (1397)
دوره 6 (1396)
دوره 5 (1395)
دوره 4 (1394)
دوره 3 (1393)
دوره 2 (1392)
دوره 1 (1391)
تعداد مقالات: 6
چگونه نویسندگان کار خود را در بخش مقدمه مقالات معرفی می کنند؟ تحقیقی مبتنی بر تحلیل ژانر بر روی مقالات پژوهشی کمّی و کیفی
دوره 6، شماره 2 ، دی 1396، صفحه 181-207
چکیده
مقالات پژوهشی در مطالعات گفتمان به خصوص در تجزیه و تحلیل ژانر در طی چند دهه گذشته مورد توجه ویژه ای قرار گرفته اند. تعداد زیادی از مطالعات به شناسایی الگوهای سازمان دهنده مقالات پژوهشی در زمینه های مختلف متمرکز شده است. در حالی که بخش مقدمه توجه زیادی را به خود جلب کرده است، مطالعات بسیار کمی به ساختاربلاغی مقالات پژوهشی کیفی و کمی ... بیشترحیاب
دوره 6، شماره 2 ، دی 1396، صفحه 209-238
چکیده
انگلیسی بیشتربررسی تاثیر مسیر بازیابی کلمات در هنگام خواندن متن بر دانش تولیدی و دریافتی واژگان
دوره 6، شماره 2 ، دی 1396، صفحه 235-258
چکیده
تمرینات تولیدی فرصتی را فراهم می کند تا فراگیران بتوانند هم بر معنی و هم بر ساختار تمرکز داشته باشند. چهار نوع مسیر متفاوت بازیابی وجود دارد. پژوهش حاضر سعی دارد مسیر مطلوب بازیابی کلمات در هنگام خواندن و نتیجه هر مسیر بازیابی را بررسی نماید. چهل و هشت فراگیر زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در سطح متوسط در این پژوهش شرکت نمودند. یکی ... بیشترکاربرد نظارت بالینی برای کاهش فرسودگی معلمین انگلیسی
دوره 6، شماره 2 ، دی 1396، صفحه 261-289
چکیده
مطالعه حاضر تلاش برای بررسی تأثیر نظارت بالینی بر فرسودگی شغلی معلمین انگیسی بود. برای این منظور، 80 معلم زبان انگلیسی 26 تا 47 ساله ی زن و مرد، از موسسه زبان آوید در تهران در این تحقیق شرکت کردند. تعداد 40 معلم داوطلبانه در گروه تجربی و 40 معلم به طور تصادفی در گروه شاهد این تحقیق انتخاب شدند. در این تحقیق از پرسشنامه Maslach Burnout Inventory برای تعیین ... بیشترسهم واژگان پربسامد عمومی، واژه های اصلی علمی و واژه های علمی فنی در درک مطلب متون انگلیسی برای اهداف ویژه
دوره 6، شماره 2 ، دی 1396، صفحه 291-318
چکیده
خواندن مهمترین مهارت مورد نیاز زبان آموزان انگلیسی برای اهداف ویژه در هر رشته تحصیلی است و دانش واژگان، به خودی خود، گسترده ترین موضوع مورد بحث در خواندن موثر می باشد. با این حال، تحقیق در مورد اینکه انواع مختلف واژه ها تا چه حد بر درک مطلب انگلیسی برای اهداف ویژه تأثیر دارند، همچنان ناکافی است. هدف مطالعه حاضر بررسی میزان سهم واژه ... بیشتربررسی اجتماعی و فرهنگی تئوری پردازی شخصی-عملی به عنوان تکنیک افزایش آگاهی در پیشرفت حرفه ای مدرسان تازه کار و مجرب
دوره 6، شماره 2 ، دی 1396، صفحه 319-352