Allameh Tabataba’i University PressIssues in Language Teaching2322-37159120200601Investigating the Effects of English Language Teachers’ Professional Identity and Autonomy in Their Successبررسی نقش هویت حرفه ای و استقلال معلمان زبان در
موفقیت آن ها1281107610.22054/ilt.2020.52263.496ENAliDerakhshanFaculty of Humanities and Social Sciences, Department of English Language and Literature, Golestan University, Gorgan, Iran0000-0002-6639-9339ChristineCoombeAssociate Professor of General Studies, Dubai Men's College, the United Arab Emirates0000-0002-7105-1644AliArabmofradFaculty of Humanities and Social Sciences, Department of English Language and Literature, Golestan University, Gorgan, IranMohammadsadeghTaghizadehAllameh Tabataba'i University (ATU), Tehran, IranJournal Article20200515Because of the importance of instructor success in the adequacy of instruction and learning, this study aimed to explain the impact of two factors, namely language teachers’ professional identity and autonomy, with respect to their success. To this end, 190 Iranian EFL teachers, including university lecturers and language institute teachers, participated in this study. As for data collection, the Teacher Autonomy Questionnaire (TAQ), the Teacher Professional Identity Scale (TPIS), and the Characteristics of Successful Language Teachers Questionnaire (CSLTQ) were distributed among the respondents. Using Cronbach’s alpha estimates and correlational analyses, the reliability of the questionnaires and the associations among the TAQ, TPIS, and CSLTQ were examined, respectively. The results of Pearson correlations revealed that there were significant positive correlations among all three teacher factors. These findings were also confirmed by Structural Equation Modeling (SEM) results; teacher success was predicted positively and significantly by both professional identity and autonomy. Outcomes of this research suggest that teachers’ professional identity and autonomy are highly beneficial to their success. This study also outlined the elements of teachers’ professional identity that could be more useful for their success. In the end, relevant pedagogical implications are discussed.با توجه به اهمیت موفقیت مدرسین در کیفیت آموزش و یادگیری، این مطالعه با هدف تبیین تأثیر دو عامل هویت و استقلال حرفه ای معلمان زبان در موفقیت آنها انجام شد. برای این منظور، 190 معلم ایرانی از جمله اساتید دانشگاه و معلمان موسسات زبان در این مطالعه شرکت کردند. برای جمع آوری داده های مورد نیاز، سه پرسشنامه شامل پرسشنامه "استقلال معلم"، "هویت حرفه ای معلم" و "ویژگی های معلمان موفق زبان" بین شرکت کنندگان توزیع شد. با استفاده از روش های آماری "کرونباخ آلفا" و "ضریب همبستگی"، اعتبار پرسشنامه ها و ارتباط میان آنها مورد بررسی قرار گرفت. نتایج "ضریب همبستگی پیرسون" نشان داد که بین هر سه عامل استقلال، هویت حرفه ای و موفقیت معلمان روابط مثبت و معناداری وجود دارد. این یافته ها همچنین توسط نتایج مدل سازی معادلات ساختاری تأیید شد. نتایج این تحقیق حاکی از آن است که هویت و استقلال حرفه ای معلمان برای موفقیت آنها بسیار سودمند می باشد. این مطالعه همچنین به تشریح عناصری از هویت حرفه ای معلمان می پردازد که می توانند در موفقیت آنها اثرگذاری بیشتری داشته باشند. در پایان پیامدهای آموزشی این تحقیق مورد بحث قرار گرفت.Allameh Tabataba’i University PressIssues in Language Teaching2322-37159120200601The Role of Emotioncy in Cognitive Load and Sentence Comprehension of Language Learnersنقش هَیَجامَد در بار شناختی و درک جمله زبان آموزان29551107310.22054/ilt.2020.51543.485ENNazaninAzamnouriEnglish Department,
Faculty of Letters & Humanities
Ferdowsi University of Mashhad,
Mashhad, IranRezaPishghadamProfessor at Ferdowsi University of Mashhad, Mashhad, Iran0000-0001-6876-5139ElhamNaji MeidaniEnglish Department,
Faculty of Letters & Humanities
Ferdowsi University of Mashhad,
Mashhad, Iran0000-0001-8189-3282Journal Article20200424Emotion and cognition are both considered influential factors in language learning. In this study, the role of "emotioncy" (which is a combination of emotion and frequency) in the cognitive load and sentence comprehension of a group of language learners was examined. Emotioncy includes emotions that are evoked by the senses. To this aim, 200 English as a foreign language (EFL) learners were asked to fill out the NASA Task Load Test, a sentence comprehension test, and an emotioncy scale. Confirmatory factor analysis (CFA) was run to measure the construct validity of the emotioncy scale. Subsequently, Pearson Product-Moment correlation coefficient and structural equation modeling (SEM) were used to analyze the data. The results showed that emotioncy has a significantly negative and positive relationship with cognitive load and sentence comprehension, respectively (pهیجان و شناخت هر دو از عوامل مؤثر در یادگیری زبان محسوب میشوند. در این مطالعه نقش "هَیَجامَد" (که ترکیبی از هیجان و بسامد است) در بار شناختی و درک جمله تعدادی از زبان آموزان مورد بررسی قرار گرفت. هَیَجامد شامل هیجاناتی است که توسط حواس برانگیخته می شود. بدین منظور، از 200 زبان آموز انگلیسی به عنوان زبان خارجی خواسته شد تا آزمون سنجش شاخص فشار کاری ناسا ، آزمون درک جمله و پرسشنامه هَیَجامَد را پر کنند. تحلیل عاملی تأییدی برای ارزیابی اعتبار سازهای پرسشنامه هَیَجامَد انجام شد. پس از آن، ضریب همبستگی پیرسون و مدل سازی معادلات ساختاری برای تحلیل داده ها مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشان داد که هَیَجامَد به ترتیب با بار شناختی و درک جمله رابطه معنادار منفی و مثبت دارد. افزون بر این ، هَیَجامَد پیش بینی کننده معناداری برای هر دو متغیر است. در پایان، این یافته ها مورد بحث و بررسی در زمینه آموزش زبان قرار گرفت.Allameh Tabataba’i University PressIssues in Language Teaching2322-37159120200601On the Efficacy of a Communicative Framework in Teaching English Phonological Features Absent in Persian to Iranian EFL Learnersمطالعه تاثیر {استفاده از} یک چارچوب ارتباط-محور در آموزش ویژگی های واجی انگلیسی غایب در زبان فارسی به فراگیران ایرانی زبان انگلیسی57911107410.22054/ilt.2020.51623.486ENMusaNushiDepartment of English Language and Literature, Faculty of Letters and Human Sciences,, Shahid Beheshti University0000-0003-1917-5372KouroshShahhosseiniDepartment of English Language and Literature, Faculty of Letters and Human Sciences,, Shahid Beheshti UniversityJournal Article20200427Although Persian and English share many common phonemes, there are some phonological features that are present in English but absent in Persian which tend to lead to mispronunciation on the part of Persian learners of English, mostly through negative transfer. The present research assesses the efficacy of a communicative framework in improving Iranian adult EFL learners’ pronunciation of five English phonemes absent in the phonological system of Persian. Thirty EFL learners, divided into experimental and control groups, participated in the training course which lasted 22 sessions (330 minutes). The experimental group was instructed using the communicative framework for teaching pronunciation while the control group received traditional methods of pronunciation teaching. The pronunciation quality of these sounds were then assessed by four native and four non-native English teachers as well as by the PRAAT speech analysis software in the case of the vowels. Although no significant difference was detected between the experimental and control groups with regard to posttest results, a positive trend was observed in favor of the experimental group regarding specific features (e.g., formant frequencies, duration, center of gravity) of the problematic sounds.هر چند زبان فارسی و انگلیسی در واج های بسیاری با هم اشتراک دارند اما وجود برخی ویژگی های واجی در زبان انگلیسی که در زبان فارسی غایب هستند منجر به اختلال در تلفظ در برخی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی می شود که خود را از طریق انتقال منفی نشان می دهد. تحقیق حاضر در پی آن است تا اثر بخشی یک چارچوب ارتباط محور بر بهبود تلفظ پنج ویژگی واجی انگلیسی غایب در زبان فارسی (چهار واج و خوشه صامت ابتدای کلمه با صدای آغازین "س") توسط زبان آموزان ایرانی بزرگسال بسنجد. در این تحقیق 30 زبان آموز به دو گروه کنترل و آزمایش تقسیم شدند و در دوره ای آموزشی به طول 22 جلسه (330 دقیقه) شرکت کردند. گروه آزمایش با استفاده از چارچوب ارتباط محور و گروه کنترل با استفاده از روش های سنتی به یادگیری تلفظ صحیح این پنج واج پرداختند. برای ارزیابی کیفیت تلفظ این واج ها از چهار معلم انگلیسی زبان و چهار معلم ایرانی با سابقه و از نرم افزار تحلیل گفتار استفاده گردید. اگرچه اختلاف معنی داری در نتایج پس آزمون میان گروه های آزمایش و کنترل مشاهده نشد، اما روند مثبتی به نفع گروه آزمایش مشاهده گردید که در خصوص برخی ویژگی های خاص واج ها موجب بهبود تلفظ در زبان آموزان شد.Allameh Tabataba’i University PressIssues in Language Teaching2322-37159120200601An Investigation into Iranian EAP Teachers’ Burnout and its Variations in Relation to Their Demographic and Organizational Characteristicsبررسی فرسودگی شغلی معلمان ایرانی و تغییرات آن در رابطه با ویژگی های جمعیتی و سازمانی آنها931161107510.22054/ilt.2019.44381.405ENOgholgolNazariDepartment of English Language, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, IranMahmood RezaAtaiProfessor of Applied Linguistics, Kharazmi University, Tehran, IranParvizBirjandiProfessor of Applied Linguistics, Islamic Azad University, Science and Research Branch, Tehran, IranJournal Article20190806Teaching English for Academic Purposes (EAP) courses is highly demanding for EAP teachers as they are faced with diverse pedagogical and administrative challenges in such courses. This study addressed the level of burnout among EAP teachers and variations in relation to their demographic and organizational characteristics. To this aim, a demographic questionnaire along with the Persian version of the Maslach Burnout Inventory (MBI) was administered to 276 EAP teachers from state universities in Iran. The results revealed that a considerable number of EAP teachers reported mid-levels of personal accomplishment. Moreover, variations in degree of burnout were found among EAP teachers in relation to marital status, age, years of experience in teaching EAP and content/general English courses, educational background, and the field and number of EAP courses taught. Also, EAP teachers with different demographic and organizational characteristics who were more susceptible to burnout were identified. Finally, implications for enhancing the working conditions of EAP teachers are presented.تدریس دروس انگلیسی با اهداف ویژه دانشگاهی برای اساتید زبان تخصصی بسیار دشوار می باشد و آنها را با چالشهای آموزشی و اجرایی متعددی روبرو می سازد. این مطالعه میزان فرسودگی شغلی اساتید زبان تخصصی دانشگاهی و تفاوتهای ان بین اساتید زبان تخصصی با ویژگی های جمعیت شناختی و سازمانی مختلف را بررسی می نماید. به همین منظور، نسخه فارسی پرسشنامه فرسودگی شغلی ماسلاچ به همراه پرسشنامه جمعیت شناختی توسط 276 استاد زبان تخصصی در دانشگاههای دولتی ایران تکمیل گردید. نتایج حاکی از آن بودند که تعداد قابل توجهی از اساتید سطح متوسط موفقیت فردی را گزارش کردند. همچنین میان فرسودگی شغلی اساتید با توجه به وضعیت تاهل، سن، سابقه تدریس دروس زبان تخصصی و دروس تخصصی یا زبان عمومی، تعداد و رشته تخصصی مرتبط دروس زبان تخصصی و رشته تحصیلی اساتید زبان تخصصی تفاوتهایی وجود داشت. علاوه براین، اساتید زبان تخصصی با ویژگی های جمعیت شناختی و سازمانی که بیشتر در معرض فرسودگی شغلی هستند مشخص گردیدند. در پایان پیشنهاداتی برای بهبود شرایط شغلی اساتید زبان تخصصی ارایه گردید.Allameh Tabataba’i University PressIssues in Language Teaching2322-37159120200601Diagnosing EFL Learners Development of Pragmatic Competence Implementing Computerized Dynamic Assessmentبررسی رشد توانش منظورشناسی زبان آموزان زبان خارجه با اجرای ارزشیابی پویا رایانه ای1171491128810.22054/ilt.2020.42653.400ENSeyyed MohammadAlaviProfessor at Tehran University0000-0003-1740-2164MahboubeShahsavarPhD Graduate, University of Tehran, Kish International Campus0000-0001-5318-8244Mohammad HosseinNorouziAssistant Professor, University of Tehran0000-0002-0514-2433Journal Article20190909Computerized Dynamic Assessment (CDA), encouraged by Brown and colleagues’ graduated prompt approach, is grounded in Vygotsky’s Socio-Cultural Theory (SCT) of mind and its concept of the zone of proximal development (ZPD). It emerged to respond to the challenge of implementing DA in large classes and to meet the psychometric properties of assessment. To this end, the present study attempted to design a unique computerized dynamic assessment tool to diagnose learners’ development of pragmatic competence, specifically their knowledge of the speech acts of apology and request. To conduct the research, a number of 60 BSc students of engineering, aged 18-24, participated in the study. They had different proficiency levels, including pre-intermediate, intermediate and upper-intermediate levels. In the course of CDA, they were provided with 30 multiple choice discourse completion tests of apology and request and they were required to choose what they would say in that specific situation. The participants received pre-established meditational hints for each of the unacceptable responses, which were arranged from the most implicit to the most explicit. Finally, to diagnose learners’ development, their test performance, including their actual score, mediated score and learning potential score (LPS), was instantly displayed. Paired samples t-test showed development in learners’ mediated score. The results of the univariate analysis of variance showed that there is no interaction between mediation and proficiency level. Teachers can use this supplementary dynamic assessment tool to diagnose learners’ development of pragmatic competence.ارزشیابی پویا رایانه ای، که بر پایه رویکرد graduated prompt براون و همکارانش به وجود آمد، ریشه در نظریه اجتماعی فرهنگی ویگوتسکی و مفهوم منطقه مجاور رشد آن دارد. این نوع ارزشیابی با هدف رفع چالش های مربوط به اجرای ارزشیابی پویا در کلاس های بزرگ و رفع نیازهای روانسنجی ارزشیابی پدید آمد. به منظور رفع این چالش ها، پژوهش حاضر ابزار ارزشیابی پویا یارانه ای طراحی کرد تا میزان رشد دانش منظور شناسی زبان آموزان (به ویژه دانش کنش های گفتاری عذرخواهی ودرخواست) را با توجه به میزان پاسخگویی آنها به مداخله مشخص کند. بدین منظور، تعداد 59دانشجوی رشته مهندسی، 18 تا 24 سال، در این مطالعه شرکت کردند. سطح زبانی آنها ماقبل متوسط، متوسط و بالای متوسط بود.در طول ارزشیابی زبان آموزان باید به سوالات آزمون چهارجوابی تکمیل گفتمان که دارای 30 موقعیت عذرخواهی و درخواست بود پاسخ می دادند و به ازای هر پاسخ غیر قابل قبول راهنمایی از قبل تعیین شده دریافت می کردند که ترتیب ارائه آنها از غیر مستقیم تا مستقیم بود. در پایان آزمون، به منظور بررسی پیشزفت زبان آموزان، عملکرد هر زبان آموز شامل نمره واقعی، نمره مداخله و نمره توان یادگیری بلافاصله نمایش داده می شد. نتایج آزمون تی جفتی افزایش نمره مداخله را نشان داد. نتایج تحلیل واریانس تک متغیره نشان داد بین مداخله و سطح زبانی تعامل وجود ندارد. معلمان می توانند از ابزار ارزشیابی پویا تکمیلی برای شناخت رشد توانش منظور شناسی زبان آموزان استفاده کنند.Allameh Tabataba’i University PressIssues in Language Teaching2322-37159120200601Investigating Iranian EFL Students’ Metacognitive Online Reading Strategies, Critical Thinking, and Their Relationship: A Mixed-Methods Studyبررسی راهبردهای فراشناختی در خواندن متون برخط و تفکر انتقادی و رابطه آنها بین دانشجویان زبان انگلیسی از طریق روش ترکیبی1511821128910.22054/ilt.2020.50833.475ENKobraMarbootEnglish Department, Shahrekord University, IranAliRoohaniEnglish Department, Shahrekord University, IranAzizullahMirzaeiEnglish Department, Shahrekord University, IranJournal Article20200425The digital information age requires skills and strategies that are crucial in comprehending online academic texts. Also, research has emphasized the crucial role of critical thinking (CT) in education. Thus, this explanatory sequential mixed-methods study aimed to (a) identify Iranian EFL students’ metacognitive online reading strategies and CT skills, and (b) investigate the possible relationship between Iranian EFL students’ metacognitive online reading strategies in academic texts with their CT skills. To these ends, 80 Iranian EFL university students, selected nonrandomly from Shahrekord University, took part in this study and responded to the Pookcharoen’s (2009) Online Survey of Reading Strategies and Facione, Facione, Blohm, and Giancarlo’s (2002) California Critical Thinking Skills Test. In the follow-up, to probe into metacognitive online reading strategy use, 10 Iranian EFL university students were selected to do think-aloud online reading tasks. The descriptive statistics indicated that the EFL university students greatly preferred to use problem solving strategies more, followed by different global and support reading strategies respectively. Also, evaluation and inductive (sub)skills of CT were used mostly by the university students. Moreover, the results of the think-aloud provided evidence in support of quantitative results, confirming various problem solving, global and support strategy use in online academic reading. Furthermore, Pearson correlations revealed a positive and significant relationship, though it was small, between metacognitive online reading strategy use and CT skills. Integrating the findings from the quantitative and qualitative components call for metacognitive strategy assistance and instruction and CT development to improve online reading comprehension.عصر اطلاعات دیجیتال، راهبردها و مهارتهایی را میطلبد که در درک مطلب متون علمی برخط ضروری هستند. همچنین، پژوهشها بر نقش مهم تفکر انتقادی در حوزه آموزش تاکید دارند. بنابراین پژوهش ترکیبی توضیحی-متوالی جهت بررسی اهداف زیر طراحی شد: (الف) تعیین راهبردهای فراشناختی در خواندن متون برخط و تفکر انتفادی دانشجویان زبان انگلیسی و (ب) رابطهی احتمالی بین راهبردهای فراشناختی در خواندن متون علمی برخط و تفکر انتقادی در دانشجویان زبان. بدین منظور، 80 دانشجوی زبان انگلیسی که به طور غیر-تصادفی از دانشگاه شهرکرد انتخاب شده بودند، در این تحقیق شرکت کردند و به پرسشنامه راهبردهای خواندن متون برخط (پوکچاریوئن، 2009) و پرسشنامه تفکر انتقادی کالیفرنیا (فشیون و همکاران، 2002) پاسخ دادند.درادامه، برای بررسی بیشتر استفاده از راهبردهای خواندن متون آنلاین، 10 نفر از شرکتکنندگان داوطلب برای شرکت در فعالیتهای بلنداندیشی انتخاب شدند. نتایج تجزیه و تحلیل توصیفی نشان داد که دانشجویان زبان انگلیسی تمایل داشتند که، به ترتیب، از راهبردهای حل مسئله، فراگیر و حمایتی استفاده کنند. همچنین، زیرمقیاسهای ارزیابی و استدلال استقرایی تفکر انتقادی بیشتر توسط دانشجویان زبان انگلیسی به کار رفتند. نتایج بلنداندیشی ضمن تصدیق نتایج کمی نشان داد که این دانشجویان از راهبردهای متفاوت حل مسئله و فراگیر و حمایتی در خواندن برخط استفاده مینمایند. همبستگی پیرسون نیز حاکی از رابطهی مثبت و معنیداری، هرچند اندک، بین راهبردهای فراشناختی برخط و تفکر انتقادی بود. نتایج کمی و کیفی تحقیق بر ضرورت حمایت و آموزش راهبردی فراشناختی و توسعه مهارتهای تفکر انتقادی برای درک بهتر متون برخط تاکید مینماید.Allameh Tabataba’i University PressIssues in Language Teaching2322-37159120200601A Case Study of Three EFL Teachers’ Cognition in Oral Corrective Feedback: Does Experience Make a Difference?مطالعه موردی تفکر سه معلم زبان انگلیسی در مورد بازخورد اصلاحی شفاهی: آیا تجربه باعث ایجاد تفاوت می شود؟1832111129010.22054/ilt.2020.51449.482ENShahabMoradkhaniDepartment of English Language and Literature, Faculty of Humanities, Razi University, Kermanshah, Iranhttps://orcid.org/00AhmadGoodarziDepartment of English Language and Literature, Faculty of Humanities, Razi University, Kermanshah, Iran0000-0003-3549-7240Journal Article20200424Even though many classroom-based studies reported the possible advantages of oral corrective feedback (OCF) for language learning, little information is available about teachers’ beliefs about OCF in classrooms and its relationship with their experience. This study attempted to compare the stated beliefs and classroom practices of three female English as Foreign Language (EFL) teachers about OCF. In so doing, data was collected through video-recording three sessions of their teaching procedure and the follow-up stimulated recall interviews. The results of the study showed that irrespective of their teaching experience, the participating teachers unanimously believed that provision of OCF in the class is of prime importance. However, the use of all types of OCF practices was just observable in experienced teachers’ classes and the novice one preferred the duality of explicit correction and metalinguistic feedback and did not provide any recasts and elicitations. It was also found that learner-related issues seemed to be working within the limits of teaching experience in shaping the three teachers’ beliefs about providing OCF practices. Moreover, the novice teacher showed to resort to her own language learning in justifying her OCF practices. Implications of the findings are discussed and some suggestions are provided for further research.اگرچه اکثر تحقیقاتی که در چارچوب کلاس انجام شده اند از فواید احتمالی بازخورد اصلاحی شفاهی (OCF) در یادگیری زبان گزارش داده اند، اما اطلاعات کمی درباره عقیده معلمان درباره این نوع بازخورد و رابطه ی آن با تجربه آموزش معلمان در دست نیست. هدف از این مطالعه، مقایسه عقیده های بیان شده سه معلم زبان انگلیسی با فعالیت های کلاسی آن ها درباره بازخورد اصلاحی شفاهی بود. به این منظور، داده ها از طریق فیلم برداری سه جلسه از فرایند آموزش معلم ها و مصاحبه یادآوری از طریق محرک (stimulus recall) پس از جلسات تدریس، جمع آوری شد. نتایج مطالعه نشان داد که، صرف نظراز میزان سابقه، هر سه معلم به اهمیت بالای استفاده از بازخورد اصلاحی شفاهی اعتقاد داشتند. هرچند، استفاده از انواع بازخورد اصلاحی شفاهی فقط در معلمان با سابقه دیده شد و معلم با تجربه آموزش کمتر، استفاده از دوگانه ی Explicit Correction و Metalinguistic Feedback را ترجیح می داد و در آموزش از Recast و Elicitation استفاده نکرد. نتایج همچنین نشان داد که به نظر می رسید مسائل مرتبط با فراگیران ،متاثر از تجربه آموزش معلمان، درشکل گیری عقاید آن ها در استفاده از بازخورد اصلاحی شفاهی نقش داشت و معلم با سابقه ی آموزش کمتر به تجربه زبان آموزی خود برای توجیه کردن بازخوردهای اصلاحی شفاهی خود در کلاس تکیه می کرد. کاربرد های این تحقیق مورد بحث قرار گرفت و پیشنهاد های برای انجام مطالعات بیشتر در این زمینه ارائه گردید.Allameh Tabataba’i University PressIssues in Language Teaching2322-37159120200601The Influence of Learning Styles and Input Modalities on the Simultaneous Attention to Form and Meaningتاثیر سبکهای یادگیری و نوع متن بر توجه همزمان به فرم و معنا2132431182910.22054/ilt.2020.51000.477ENMastanehHaghaniDepartment of Foreign languages, Islamic Azad University, Science and Research Branch,
Tehran, Iran0000-0002-4159-1148Journal Article20200502Second language acquisition (SLA) research suggests that learners differ in the extent to which they can direct their attention to the meaning and form of the input. Among various factors responsible for this discrepancy, learning style by itself or along with other factors might influence the process, yet its impact has rarely been addressed in empirical studies. The present study aimed to investigate how learners with different learning styles allocate their attention to form and content when exposed to different input modalities. For this purpose, 73 male and female university students from three intact groups, participated in the research. First, the Ehrman & Leaver (E& L) Construct Questionnaire was implemented to determine the participants' learning styles. Then, the reconstructive Elicited Imitation (REI) Tests comprising a reading and a listening section were administered to specify how learning styles might allocate their attention if exposed to different modalities. Moreover, to obtain further evidence regarding how they would attend to the form and content, a structured interview was employed. The analysis of Chi-square showed that the atomistic learners processed the linguistic features more effectively while the holistic learners focused more on the content. The results further indicated that both types of learners had difficulty processing oral input, although the atomistic learners outperformed the holistic learners in attending to the formal features. Finally it was revealed that learning style is a crucial factor, directing the EFL learners how to divide their attention between form and meaning, but input modalities can only influence the process.تحقیقات در حوزه فراگیری زبان دوم حاکی از آن است که فرا گیرنده های زبان بیگانه در میزان توجهی که به طور همزمان به فرم و محتوای متن اختصاص میدهند از یکدیگر متفاوتند. از بین عوامل متعددی که سبب این تفاوت میشوند میتوان از سبکهای یادگیری نام برد که خود زیر مجموعه تفاوتهای فردی محسو ب شده و میتوانند به تنهایی و یا همراه عواملی دیگربر این روند اثر گذار باشند، هر چند که این تاثیرات به ندرت مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته اند.در این راستا پژوهش حاضر به چگونگی توجه همزمان فراگیرنده های زبان بیگانه به فرم و محتوا ی متون شنیداری و نوشتاری می پردازد. بدین منظور،73 نفز از دانشجویان ادبیات انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی در سه کلاس مجزا در این پژوهش شرکت کردند. شرکت کنندگان از طریق آزمون ساختار دستوری، آزمون تولید انتخابی-تقلیدی و مصاحبه ساختارمند، متون شنیداری و نوشتاری را دریافت کرده و ارزشیابی شدند. نتایج تحلیل آماری مجذور خی نشان داد که سبک یادگیری بر میزان توجه به شکل و محتوا تاثیر گدار است. یافته ها نشانگر این نکته بود که در توجه به نکات دستوری، افراد جزنگر نسبت به سبک کل نگر عملکرد بهتری داشتند. همچنین یافته ی دیگر این بود که شیوه ی ارایه متن می تواند برا نحوه ی توجه به فرم و محتوای متن تاثیر بگذارد. هرچند برای هر دو سبک یادگیری توجه به محتوا و فرم متن شنیداری دشوار بود در این مورد نیز جز نگر ها در توجه همزمان به معنا و فرم با عملکرد بهتری ظاهر شدند.Allameh Tabataba’i University PressIssues in Language Teaching2322-37159120200601Towards More Effective App-Assisted Language Learning: The Essential Content and Design Features of Educational Applicationsبه سوی زبان آموزی موثرتر با کمک اپلیکیشن های تلفن همراه: ویژگی های محتوایی و طراحی مورد نیاز در اپلیکیشن های آموزشی2452781183010.22054/ilt.2020.52777.501ENFatemehNamiDepartment of Foreign Languages, Amirkabir University of Technology, Tehran, Iran0000-0003-4509-3485Journal Article20200103While the use of apps specifically designed for language learning has witnessed a surge over the past decade, research on the productivity of these apps for language learning purposes along with their essential design and content features from students’ lens remains scant. The present paper illustrates an attempt to explore the way using language learning apps throughout an academic semester develops university level students’ semi-technical English language knowledge and the features and qualities they find essential in these educational apps. Drawing on empirical data obtained from pre- and post-tests and App Feature Interview form, it was observed that students who used language learning apps had a significantly better performance in a semi-technical English language post-test compared to the students who did not use language learning apps of their choice. Following content analysis, participants’ responses to an interview question were explored to determine the qualities they found crucial for language learning apps. Students highlighted 18 qualities, which were categorized under three main themes: smartphone, pedagogical content, and design features, as required for effective language learning apps. The findings of this study provide insights for educational app designers and educators on what works better in these apps from users’ perspective.درحالی که استفاده از اپلیکیشنهایی که به طور ویژه برای زبان آموزی طراحی شدهاند شاهد گسترش چشمگیری در دهه اخیر بوده است، پژوهش های اندکی پیرامون اثرگذاری چنین اپهایی در یادگیری زبان به علاوه ویژگی های محتوایی و طراحی مورد نیاز در این برنامه ها از دیدگاه دانشجویان انجام گرفته است. پژوهش حاضر تلاشی است در جهت بررسی تاثیر استفاده از اپلیکیشن های یادگیری زبان در طول یک ترم آموزشی بر دانش نیمه تخصصی زبان انگلیسی دانشجویان و بررسی ویژگی ها و خصوصیات مورد نیاز در این اپ ها از دیدگاه آن ها. بررسی داده های به دست آمده از پیش و پسآزمون و فرم پرسشنامه پیرامون ویژگیهای اپلیکیشنها نشان داد که دانشجویانی که از اپلیکیشنهای تلفن همراه برای زبان آموزی استفاده مینمودند عملکرد بهتری در پسآزمون زبان نیمه تخصصی داشتند در مقایسه با آن دسته از دانشجویان که از اپهای زبان-آموزی دلخواه خود استفاده نکردند. با استفاده از روش تحلیل محتوا، پاسخ دانشجویان به پرسش مصاحبه مورد بررسی قرار گرفت تا ویژگی های ضروری اپ ها از دیدگاه آن ها مشخص شود. شرکت کنندگان 18 ویژگی را برجسته نمودند. این ویژگی ها در سه دسته: ویژگی های تلفن همراه هوشمند، ویژگی های محتوای آموزشی، و ویژگی های طراحی مورد نیاز برای زبان آموزی گروه بندی شدند. یافته های پژوهش حاضر اطلاعات مفیدی به طراحان اپلیکیشن های آموزشی پیرامون آنچه کاربران در این اپ ها مورد توجه قرار می دهند ارائه می-نماید.Allameh Tabataba’i University PressIssues in Language Teaching2322-37159120200601The Effect of Interactionist vs. Interventionist Models of Dynamic Assessment on L2 Learners’ Pragmatic Comprehension Accuracy and Speedتاثیر ارزشیابی پویایی تعاملی و آموزشی بر سرعت و دقت توانش منظور شناختی زبان آموزان زبان خارجه2793201183110.22054/ilt.2020.53398.515ENAliMalmirAssistant Professor of Applied Linguistics at Imam Khomeini International University, Qazvin, Iran0000-0003-1589-0301Journal Article20200516Various models of Dynamic Assessment (DA) have been used in L2 pragmatic instruction and have proved their significant contributions to pragmatic production; however, there is a paucity of research regarding their implementation for pragmatic comprehension. Therefore, this study sought to investigate the effects of interactionist and interventionist models of DA on the accuracy and speed of pragmatic comprehension among a convenience sample of 60 advanced EFL learners who were randomly assigned into two DA groups and a control group. A listening pragmatic comprehension test developed and validated by Garcia (2004) was used both as a pretest and as a posttest. During the 14-session treatment, the interactionist DA group received metapragmatic instruction about 28 conversations, and learners interacted with each other and the teacher. Assistance and scaffolding were continuously provided by the teacher as the more knowledgeable other (MKO) within the learners’ Zone of Proximal Development (ZPD). The interventionist DA class received its treatment based on DA procedures as presented by Lantolf and Poehner (2010). However, the Non-DA group only received metapragmatic instruction about the conversations from the instructor without any DA-based intervention or interaction. Data analysis using one-way ANCOVA revealed that study groups differed in their pragmatic comprehension accuracy and speed: DA groups significantly outperformed the control group. The interventionist DA group did significantly better than the interactionist DA group for pragmatic accuracy but nor for pragmatic comprehension speed. The pedagogical implication of the study is that teachers can utilize interventionist and interactionist DA to foster learners’ pragmatic comprehension accuracy.مدل های مختلف ارزشیابی پویا توانمندی خود را برای ارتقاء توانش منظور شناختی تولیدی نشان داده اند، اما کمتر در زمینه درک منظور شناختی به کار رفته اند. بنابراین مطالعه حاضر تاثیر دو مدل ارزشیابی پویا بر دقت و سرعت درک منظورشناختی زبان انگلیسی در میان یک گروه 60 نفره زبان آموزان ایرانی که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده و به دو گروه ارزشیابی پویا و یک گروه گواه تقسیم شدند، را مطلاعه کرد. آزمون درک منظور شناسی شنیداری گارسیا (۲۰۰۴) به عنوان پیش آزمون و پس آزمون بهکاررفت. در طول مطالعه 14 هفته ای، گروه ارزشیابی تعاملی، آموزش های مفصلی در مورد ۲۸مکالمه هدف را دریافت کرد و زبان آموزان با همدیگر و نیز با معلم تعامل مکالماتی داشتند. آموزش و کمک برای ارتقاء سطح توانایی زبان آموزان از سطح فعلی آن به سطح قابل دستیابی آن توسط معلم به عنوان فرد آگاه ارائه شد. در گروه ارزشیابی پویای دیگر، معلم بر اساس اصول ارائه شده توسط لنتولف و پوهنر (2011) تدریس کرد اما گروه گواه فقط اطلاعات منظورشناختی درباره مکالمات را از سوی معلم دریافت کرد و هیچ گونه تعامل و یا آموزشی وجود نداشت. تحلیل واریانس آنکوای یک طرفه نشان داد که گروههای ارزشیابی پویا عملکرد بهتری از گروه گواه داشتند وگروه ارزشیابی پویای آموزشی، عملکرد بهتری از گروه ارزشیابی تعاملی در دقت درک منظورشناختی داشت. طبق نتایج این مطالعه، معلمان می توانند از مدل های ارزشیابی پویای تعاملی و آموزشی برای ارتقاء دقت و سرعت درک منظورشناختی زبان آموزان خود استفاده نمایند.Allameh Tabataba’i University PressIssues in Language Teaching2322-37159120200601Holistic Identity of Language Teachers: A Grounded Theory Studyهویت کامل معلمان زبان انگلیسی: مطالعه تئوری زمینه ای3213561183210.22054/ilt.2020.48986.452ENMinaTasouji AzariDepartment of English, Tabriz Branch, Islamic Azad University, Tabriz, IranSaeidehAhangariEnglish Department, Tabriz Branch,
Islamic Azd University, Tabriz, Iran0000-0001-6739-3724ZohrehSeifooriDepartment of English Language, Tabriz Branch, Islamic Azad University, Tabriz, IranJournal Article20200111It is one of the major areas of interest within the field of educational research to examine the role of teachers, their professional accomplishment and influential factors affecting or inhibiting the practice; of which, the study of teacher identity has taken on fundamental property. Thus, the present study explored different aspects of a language teacher identity which led to the development of the theoretical framework of Holistic Identity of Language Teachers (HILT) based on the grounded theory. The data were collected in semi-structured individual interviews from 64 teachers in Iran. Employing a version of Strauss and Corbin’s (1998) coding paradigm, emerged a framework of a set of categories in terms of ‘process’ (i.e., becoming a teacher) as well as the grounding categories of ‘Persona Grata’ and ‘Public Persona’, resulted in the core category of ‘Teacherality’, along with three categories of ‘Navigating Strategies’, ‘Conditional Contributors’, and ‘Contextual Patterns’. The final consequence of the framework is ‘Actual Teaching Approach’, referring to the eventual phenomenon of the evolutionary continuum of being a holistic language teacher. The most obvious finding of the study refers to the emergent as well as evolutionary nature of HILT. Following the interplay between self and society in emergence of HILT, the schema was proposed to round up all revealed and unnoticed aspects of language teacher identity which can be implemented operationally to redefine, highlight, and activate its unprecedented role in an Iranian context.بررسی هویت معلم دارای اهمیت فزاینده ای بوده است.مطالعه حاضرچهارچوب نظری جدید هویت جامع معلم زبان را بر پایه نظریه زمینه ای ارایه نموده است. با درنظرگرفتن اثرمتقابل بین فرد واجتماع در شکل گیری هویت جامع معلمان،جنبه های مختلف سیستم فردی معلم به همراه مفهوم جامعه،شامل عوامل محیطی-اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته اند. روش الگوی کدگذاری استروس و کوربین(۱۹۹۸)، دربرگیرنده رسته های مرتبط با فرایند(معلم بودن) و تغییر(عوامل و شرایط موثر بر هویت معلم) نیز اجرا شدند. معلمی- که به عنوان کار حقیقی معلم تعریف شده – رسته مرکزی به وجود امده ،است. رسته اول- فرد مطلوب- شامل زیر رسته های : تسلط زبانی،سرعت درک،چالاکی فکرو وضعیت جسمانی است. رسته دوم-شخصیت عمومی- به هویت اجتماعی معلم زبان پرداخته و زیر رسته های: وجهه ،زندگی عمومی،و فرد رسانه ای را شامل میشود. با در نظر گرفتن رسته الگوهای زمینه ای،سه زیر رسته ی : محیط اجتماعی-فرهنگی، زمینه تعاملی و ابزارهای تدریس تعریف شدند. رسته دیگر- فنون راهبری- شامل :کنترل تعارض، فرایندهای حمایتی، شبکه بازخوردو تجارب بدست امده می باشد. در همین حال عوامل مداخله کننده ای نیز وجود دارند که بعنوان تسهیل کننده یا بازدارنده در جریان شکل گیری هویت جامع معلم فعالیت میکنندوشامل زیررسته های : نگاه جامعه،تفاوتهای فرهنگی بین زبانی،مشوق های اقتصادی و ارتقای کاری میشوند. نتیجه نهایی چهارچوب هویت جامع معلم که رویکرد حقیقی تدریس میباشد، به نمود نهایی یک معلم جامع اشاره دارد که دربرگیرنده زیر رسته های:جو تسهیل شده یا بازدارنده تدریس، تجربه حرفه ای و وجود کامل معلم است.Allameh Tabataba’i University PressIssues in Language Teaching2322-37159120200601The Generic Structure of Book Acknowledgementsساختار عمومی بخش تشکر و قدردانی در کتاب ها3573811184610.22054/ilt.2020.50602.474ENRasoulMohammad HosseinpurAssistant Professor in TEFL, University of Qom, Qom, Iran0000-0002-3718-5948MohammadrezaPiroozAssistant Professor in Linguistics, University of Qom, Qom, IranRezaJafari HarandiAssociate Professor in Educational Sciences, University of Qom, Qom, IranGoharMohammadpourMA in TEFL, University of Qom, Qom, IranJournal Article20200510Studies on the generic structure of thesis and dissertation acknowledgments have resulted in some influential models such as Hyland’s (2004) and Al-Ali’s (2010) models. Few studies, if any, have investigated the generic structure of acknowledgments in books. Therefore, the present study was an attempt to find out whether the acknowledgments of books follow an organizational pattern. To this end, 200 books (100 written by native and 100 by non-native speakers of English) which included acknowledgements section, from a mass of 1000 books, were considered. The data were analyzed with reference to Hyland’s (2004) scheme. The results obtained from the analysis of the acknowledgments written by both native and non-native writers of English revealed that the overall structure of the acknowledgements section of the books follows an organizational pattern which is a combination of two models: Hyland’s (2004) scheme (all moves and steps), Al-Ali’s (2010) model (Praising and Thanking God Step and Signing off Move) and two new moves: Copyright Move and Commenting Move. The findings suggest that a full appreciation of this organizational pattern can help writers to enjoy this unique space for thanking all those who have contributed to completion of their work and academic identity formation.مطالعات در مورد ساختار عمومی پایان نامه ها و رساله ها منجر به ارایه برخی از مدل های تاثیرگذار مانند مدل هایلند (2004) و مدل های العلی (2010) شده است. مطالعات بسیار اندکی به بررسی ساختار کلی بخش تشکر و قدردانی در کتابها پرداخته است. بنابراین ، مطالعه حاضر تلاشی برای یافتن پاسخ به این سوال است که آیا بخش قدردانی و تشکر کتاب از الگوی سازمانی پیروی می کند یا خیر. برای این منظور ، 200 کتاب (100 کتاب توسط بومیان و 100 کتاب توسط انگلیسی زبانان غیر بومی) که شامل بخش قدردانی و تشکر ، از میان 1000 کتاب است ، در نظر گرفته شده است. داده ها با استفاده از مدل معروف هایلند (2004) مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج به دست آمده از تحلیل داده های نویسندگان انگلیسی و غیر بومی انگلیسی نشان داد که ساختار کلی بخش تشکر و قدردانی کتاب ها از الگوی سازمانی پیروی می کند که ترکیبی از دو مدل است: طرح هایلند (2004) (همه بخش ها و مراحل) ، مدل العلی (2010) (مرحله ستایش و تشکر از خدا و امضا کردن) و دو حرکت جدید که توسط محققان این مطالعه مشخص شده است: بخش کپی رایت و تفسیر ( این عناوین توسط محققان پیشنهاد شده است). این یافته ها نشان می دهد که درک کامل از این الگوی سازمانی می تواند به نویسندگان کمک کند تا از این فضای منحصر به فرد برای تقدیر و شکل گیری هویت دانشگاهی خود بهره مند شوند.