@article { author = {Keivanpanah, Shiva and Khakbaz, Nafiseh}, title = {The Effect of Instruction on the Development of Voice in EFL Argumentative Writing}, journal = {Issues in Language Teaching}, volume = {9}, number = {2}, pages = {89-119}, year = {2020}, publisher = {Allameh Tabataba’i University Press}, issn = {2322-3715}, eissn = {2476-6194}, doi = {10.22054/ilt.2020.52303.497}, abstract = {While a growing body of research has attempted to analyze how voice is deployed in argumentative writing, much work remains to be done in instructing voice elements. Therefore, the present study examined the effect of instruction based on Martin and White’s (2005) Engagement framework and Hyland’s (2008) interactional model on voice construction. To this end, a control group (20) and two treatment groups (40) were selected. The treatment groups received sessions of teaching voice elements, each based on a different model. The gain score analysis and the SPANOVA were employed to analyze the change in the use of voice elements between the treatment groups and the control group after the treatment. The results indicated that EFL learners could benefit from instruction in both treatment groups. However, learners who were aware of voice based on the Engagement framework could construct more considerable defensive voice in making an argument challenging. Findings from this study could provide implications for teaching by broadening instructors’ knowledge of voice to cultivate learners’ awareness of voice and help them to employ it effectively in IELTS writing task 2. Keywords: Argumentative writing, IELTS writing task 2, voice, instructing voice}, keywords = {argumentative writing,academic IELTS task 2,Voice,instructing voice}, title_fa = {تأثیر آموزش بر شکل گیری صدا و حضور نویسنده در نگارش استدلالی به زبان انگلیسی}, abstract_fa = {علیرغم اینکه که مطالعات چشمگیری در زمینه تجزیه و تحلیل صدا و حضور نویسنده در نگارش های استدلالی انجام گردیده، هنوز در خصوص تأثیر آموزش بر این حضور تحقیقات کافی صورت نپذیرفته است. بنابراین ، مطالعه حاضر به بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر مدل مارتین و وایت و الگوی تعاملی هایلند در شکل گیری صدا و حضور نویسنده و تعامل بین نویسنده و خواننده پرداخته است. برای این منظور، یک گروه کنترل و دو گروه تحقیق در مطالعه شرکت کردند. گروه های تحقیق در مورد عناصر تشکیل دهنده موضع نویسنده و تعامل با خواننده بر اساس دو مدل متفاوت آموزش داده شدند. تغییرات در استفاده از عناصر بین گروههای تحقیق و کنترل پس از آموزش بررسی گردید. زبان آموزانی که از تأثیر صدا و حضور نویسنده بر اساس مدل مارتین و وایت آگاه گردیدند، از موضع گیری تعاملی و تدافعی بیشتری در نگارش آیلتس استفاده کردند و تعامل قابل تو جهی با خواننده داشتند. نتایج حاصل از این تحقیق می تواند به مربیان کمک کند تا آگاهی زبان آموزان را از چگونگی حضور نویسنده در نوشتار بطور موثری ارتقا داده تا نوشتار های تعاملی متقاعده کننده ای را ارائه دهند.}, keywords_fa = {نگارش استدلالی,نگارش آیلتس,صدا و حضور نویسنده,آموزش}, url = {https://ilt.atu.ac.ir/article_12339.html}, eprint = {https://ilt.atu.ac.ir/article_12339_073b5ed401c4fe499f410cf704b2772c.pdf} }