@article { author = {Moradkhani, Shahab and Goodarzi, Ahmad}, title = {A Case Study of Three EFL Teachers’ Cognition in Oral Corrective Feedback: Does Experience Make a Difference?}, journal = {Issues in Language Teaching}, volume = {9}, number = {1}, pages = {183-211}, year = {2020}, publisher = {Allameh Tabataba’i University Press}, issn = {2322-3715}, eissn = {2476-6194}, doi = {10.22054/ilt.2020.51449.482}, abstract = {Even though many classroom-based studies reported the possible advantages of oral corrective feedback (OCF) for language learning, little information is available about teachers’ beliefs about OCF in classrooms and its relationship with their experience. This study attempted to compare the stated beliefs and classroom practices of three female English as Foreign Language (EFL) teachers about OCF. In so doing, data was collected through video-recording three sessions of their teaching procedure and the follow-up stimulated recall interviews. The results of the study showed that irrespective of their teaching experience, the participating teachers unanimously believed that provision of OCF in the class is of prime importance. However, the use of all types of OCF practices was just observable in experienced teachers’ classes and the novice one preferred the duality of explicit correction and metalinguistic feedback and did not provide any recasts and elicitations. It was also found that learner-related issues seemed to be working within the limits of teaching experience in shaping the three teachers’ beliefs about providing OCF practices. Moreover, the novice teacher showed to resort to her own language learning in justifying her OCF practices. Implications of the findings are discussed and some suggestions are provided for further research.}, keywords = {errors,oral corrective feedback,teachers’ beliefs,teaching experience}, title_fa = {مطالعه موردی تفکر سه معلم زبان انگلیسی در مورد بازخورد اصلاحی شفاهی: آیا تجربه باعث ایجاد تفاوت می شود؟}, abstract_fa = {اگرچه اکثر تحقیقاتی که در چارچوب کلاس انجام شده اند از فواید احتمالی بازخورد اصلاحی شفاهی (OCF) در یادگیری زبان گزارش داده اند، اما اطلاعات کمی درباره عقیده معلمان درباره این نوع بازخورد و رابطه ی آن با تجربه آموزش معلمان در دست نیست. هدف از این مطالعه، مقایسه عقیده های بیان شده سه معلم زبان انگلیسی با فعالیت های کلاسی آن ها درباره بازخورد اصلاحی شفاهی بود. به این منظور، داده ها از طریق فیلم برداری سه جلسه از فرایند آموزش معلم ها و مصاحبه یادآوری از طریق محرک (stimulus recall) پس از جلسات تدریس، جمع آوری شد. نتایج مطالعه نشان داد که، صرف نظراز میزان سابقه، هر سه معلم به اهمیت بالای استفاده از بازخورد اصلاحی شفاهی اعتقاد داشتند. هرچند، استفاده از انواع بازخورد اصلاحی شفاهی فقط در معلمان با سابقه دیده شد و معلم با تجربه آموزش کمتر، استفاده از دوگانه ی Explicit Correction و Metalinguistic Feedback را ترجیح می داد و در آموزش از Recast و Elicitation استفاده نکرد. نتایج همچنین نشان داد که به نظر می رسید مسائل مرتبط با فراگیران ،متاثر از تجربه آموزش معلمان، درشکل گیری عقاید آن ها در استفاده از بازخورد اصلاحی شفاهی نقش داشت و معلم با سابقه ی آموزش کمتر به تجربه زبان آموزی خود برای توجیه کردن بازخوردهای اصلاحی شفاهی خود در کلاس تکیه می کرد. کاربرد های این تحقیق مورد بحث قرار گرفت و پیشنهاد های برای انجام مطالعات بیشتر در این زمینه ارائه گردید.}, keywords_fa = {خطاها: بازخورد اصلاحی شفاهی :عقایدمعلمان : تجربه آموزش}, url = {https://ilt.atu.ac.ir/article_11290.html}, eprint = {https://ilt.atu.ac.ir/article_11290_11c0486efb826df59a2979d4892ca449.pdf} }