@article { author = {Karimi, Farnoosh and Nafissi, Zohreh}, title = {Effects of Different Culturally-Based Materials on EFL Learners’ Reading Anxiety, Reading Self-Efficacy, and Reading Proficiency in Project-Based Classes}, journal = {Issues in Language Teaching}, volume = {6}, number = {1}, pages = {115-83}, year = {2017}, publisher = {Allameh Tabataba’i University Press}, issn = {2322-3715}, eissn = {2476-6194}, doi = {10.22054/ilt.2017.8420}, abstract = {This article sets out to examine the effect of utilizing different culturally-based materials on EFL university students' foreign language reading anxiety, reading comprehension self-efficacy, and reading proficiency within project-based classes. The research was carried out with two classes of intermediate freshmen majoring in English Language Teaching. The comparison group had to present their projects based on the reading passages of the book "Active" (L2 culturally-oriented texts) and the experimental group had to deliver their projects based on their L1 and L2 culturally-based reading texts designed by the researcher. Reading comprehension self-efficacy scale, foreign language reading anxiety scale, and the reading section of the Michigan Test (1998) were administered to students as pre-tests and post-tests at the beginning and at the end of one academic year consisting of two project-based reading courses. ANCOVA was utilized for analyzing the data. The results indicated that although in both groups significant improvements were observed regarding the three aforementioned variables, it was the experimental group that showed significantly less degrees of anxiety, compared to the comparison group. However, no differences regarding reading self-efficacy and reading proficiency were observed between the two groups. The findings of this study suggest that EFL teachers, material developers and syllabus designers can take advantage of cultural familiar texts when generating their own learning materials.}, keywords = {culturally-oriented texts,foreign language reading anxiety,reading comprehension self-efficacy,reading proficiency,project-based learning}, title_fa = {تاثیرات استفاده از مطالب فرهنگی متفاوت بر روی اضطراب در خواندن، خودکارایی در خواندن و مهارت خواندن دانشجویان رشته آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در کلاس‌های پروژه محور}, abstract_fa = {این مقاله قصد دارد تا تاثیر استفاده از مطالب درسی فرهنگی متفاوت را بر اضطراب در خواندن، خودکارایی در درک مطلب خواندن و مهارت خواندن دانشجویان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در کلاس­های پروژه محور بررسی کند. این تحقیق بر روی دو کلاس از دانشجویان سال اول با مهارت زبانی متوسط در رشته آموزش زبان انگلیسی انجام گردید. گروه مقایسه بایست پروژه­های خود را بر اساس متون خواندن موجود در کتاب اکتیو (یعنی متون مبتنی بر فرهنگ زبان دوم) و گروه آزمایشی برپایه متون فرهنگی مبتنی بر هم زبان اول و هم زبان دوم ارائه می­دادند. متون آموزشی در گروه آزمایشی توسط خود محقق طراحی شده بودند. برای این هدف پرسشنامه­های خودکارایی در خواندن و اضطراب در خواندن و بخش درک مطلب تست میشیگان (1998) به عنوان پیش­آزمون و پس­آزمون در ابتدا و انتهای یک سال تحصیلی شامل دو درس خواندن پروژه محور بین دانشجویان توزیع گردیدد. از آنکوا به منظور تحلیل داده ها استفاده گردید. نتایج نشانه این مطلب بود که اگرچه پیشرفت­های چشمگیری با توجه به سه متغیر مورد ذکر در دانشجویان هر دو گروه دیده شد، این گروه آزمایشی بود که به نسبت گروه مقایسه درجات بسیار کمتری از اضطراب را نشان داد، هر چند که از نظر خودکارایی و مهارت در خواندن هیچ تفاوت قابل ملاحظه­ای بین دو گروه مشاهده نشد. نتایج به دست آمده در این مطالعه به مدرسان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی، نویسندگان کتب درسی و طراحان برنامه­های درسی پیشنهاد می­کند که درهنگام تولید مطالب درسی خود می­توانند ازمتون فرهنگی آشنا برای یادگیران زبان انگلیسی استفاده کنند.}, keywords_fa = {مطالب فرهنگی,اضطراب در خواندن به زبان خارجی,خودکارایی در درک مطلب خواندن,مهارت خواندن,یادگیری پروژه محور}, url = {https://ilt.atu.ac.ir/article_8420.html}, eprint = {https://ilt.atu.ac.ir/article_8420_dfd71cfe2096cbf9e0a536a3b551067b.pdf} }