@article { author = {Tavakoly, Motahar and Kiany, Gholamreza and Hashemi, Seyyed Mohammad Reza}, title = {The Effects of VAK Learning Style and Input Type on Causative Construction Development by Iranian EFL Learners}, journal = {Issues in Language Teaching}, volume = {7}, number = {2}, pages = {61-89}, year = {2018}, publisher = {Allameh Tabataba’i University Press}, issn = {2322-3715}, eissn = {2476-6194}, doi = {10.22054/ilt.2019.44501.406}, abstract = {Long’s Interactional Input Hypothesis and Smith’s Input Enhancement Hypothesis hold both foci on Zellig Harris's (1976) formalist approach. Accordingly, the pivotal role of learner’s attention as one of the subcomponents of focus-on-form approach may have confused instruction types. However, whether such learning theories on drawing learners' attention on target language forms suit all types of learners, has not been adequately investigated. Of interest were to explore the significant effect of the two input types as interactionally modified input (IM) and textual input enhancement (TIE) and the interactional effect of learning styles of either visual, auditory, or kinesthetic (VAK) style on knowledge gain of causative constructions. A hundred and twenty female subjects were selected as a homogenous sample out of the 300-member population based on the TOEFL test. A pretest and two posttests were conducted immediately and about one month after the instructional interventions based on either IM technique or TIE technique. To address research questions, two paired samples t-tests and a two-way ANOVA were conducted. Considering the learner’s VAK learning style, the results revealed TIE and IM techniques positively facilitated the development of knowledge of the target features immediately after the instructional interventions. The results, however, failed to indicate the merging effect of the two input types of the study with the leaner’s VAK learning style and the learner’s gain of target grammar knowledge marginally decreased over time. The findings may contribute to the understanding of the integration of learning styles and input-based instructional programs in foreign language education policy.}, keywords = {Perceptual VAK learning style,textual input enhancement,interactionally modified input,causative construction}, title_fa = {تأثیر سبک یادگیری بصری، شنیداری، حرکتی و نوع ورودی بر بهبود ساختار سببی در یادگیرندگان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی}, abstract_fa = {فرضیه  داده تعاملی لانگ (1983) و فرضیه تقویت داده اسمیت  (1993) هر دو کانون رویکرد فرمالیستی زلیگ هریس (1976) را در بر میگیرند. بر این اساس ، نقش محوری توجه یادگیرنده به عنوان یکی از مؤلفه های زیر مجموعه رویکرد تمرکز بر فرم ممکن است باعث پیچیدگی انواع  روشهای یادگیری شود. با این وجود ،اینکه آیا چنین نظریه های یادگیری در مورد جلب توجه زبان آموزان به فرم های زبان هدف متناسب با همه زبان آموزان است، به اندازه کافی مورد بررسی قرار نگرفته است.  هدف مورد علاقه این تحقیق  بررسی تأثیر معنی داری از دو نوع  داده به عنوان  داده اصلاح شده تعاملی (IM) و داده تقویت شده در متن (TIE) و اثر متقابل سبک یادگیری سبک بصری، شنیداری یا (VAK) حرکتی بر افزایش دانش ساختارهای سببی است.  براساس آزمون تافل، صد و بیست زن از جامعه 300 نفری به عنوان نمونه همگن انتخاب شدند. پیش آزمون و دو پس آزمون بلافاصله و حدوداً یک ماه پس از مداخلات آموزشی بر اساس تکنیک IM یا تکنیک TIE انجام شد. برای پرداختن به سؤالات تحقیق، دو آزمون paired    samples t-tests ویک آزمون  two-way ANOVA انجام شدند. با توجه به سبک یادگیری VAK یادگیرنده، نتایج نشان داد که تکنیک های TIE و IM باعث پیشرفت موٍثردر  یادگیری  ساختاردستوری مورد هدف بلافاصله پس از مداخلات آموزشی می شوند. با این حال، نتایج  حاصل ازاین مطالعه اثر ادغامی دو نوع  داده مورد مطالعه با سبک یادگیری VAK زبان آموزان  را رد کرده و همچنین یادگیری  ساختار دستوری هدف اندکی به مرور زمان کاهش یافت. این یافته ها ممکن است به درک تاثیر ادغام سبک های یادگیری و برنامه های آموزشی  داده محور در سیاست آموزش زبان خارجی کمک کند.}, keywords_fa = {سبک یادگیری ادراکی VAK,داده تقویت شده در متن- داده اصلاح شده تعاملی- ساختار سببی}, url = {https://ilt.atu.ac.ir/article_10382.html}, eprint = {https://ilt.atu.ac.ir/article_10382_1b66807ff07cd9567490977405549167.pdf} }