@article { author = {Hassanzadeh, Mohammad and Alizadeh, Mahin}, title = {Iranian EFL Teachers’ Cultural Identity in the Course of their Profession}, journal = {Issues in Language Teaching}, volume = {7}, number = {1}, pages = {111-134}, year = {2018}, publisher = {Allameh Tabataba’i University Press}, issn = {2322-3715}, eissn = {2476-6194}, doi = {10.22054/ilt.2019.39282.369}, abstract = {Grounded on Hofstede's (1986) dichotomous model of collectivism/individualism, this study explored Iranian English as a foreign language (EFL) teachers' cultural identity. A sequential mixed methods procedure was adopted to examine their cultural orientation and the impact of length of experience on their degree of propensity to absorb the target language culture. A total of 120 female and male teachers of private English institutes with varying years of teaching record contributed to this research. Hofstede's Cultural Dimensions model was developed into a Likert-scale questionnaire, along with a number of complementary demographic questions. To gain a deeper understanding of the teachers' standpoints, six of the teachers were randomly selected to participate, and elaborate on their responses, in a semi-structured interview. The analysis of the findings revealed that Iranian EFL teachers were primarily identified as being individualist, irrespective of the span of their professional experience. The finding tends to contradict Hofstede's survey where Iranians had been identified as collectivists as a whole. Even though career length did not statistically disclose their degree of cultural affiliation, teachers' responses at the interview revealed some underlying trends accounting for their identity shifts. It seems to be the case that exposure to and contact with the English language covertly transformed non-native teachers' cultural identity over time. By extension, it may well be that foreign language teachers apart from their indigenous cultural persuasions, seem to grow into the target culture they are exposed to, without even being physically present in the target community environment.}, keywords = {Collectivism,Cultural Identity,Hofstede's cultural dimensions model,Individualism,Sequential mixed methods design}, title_fa = {بررسی هویت فرهنگی معلمان زبان انگلیسی در ایران در طول مدت تدریس}, abstract_fa = {این پژوهش با استناد به الگوی دوگانه هافستد (1986) به بررسی هویت فرهنگی معلمان زبان انگلیسی ایرانی پرداخته است. با استفاده از روش تحقیق ترکیبی متوالی، جهتگیری فرهنگی و اثر سابقه تدریس بر میزان گرایش این معلمان در جذب فرهنگ زبان مقصد مورد بررسی قرار گرفت. یکصدوبیست معلم زن و مرد مشغول به تدریس در موسسات خصوصی زبان با سوابق گوناگون تدریس در این تحقیق شرکت نمودند. الگوی هافستد به صورت یک پرسشنامه لیکرت بهمراه تعدادی سوالات شخصی توزیع گردید. برای به دست آوردن درک عمیق تر دیدگاه معلمان، شش نفر از آنها به طور تصادفی انتخاب شدند تا به تفصیل پاسخ های خود در یک مصاحبه نیمه ساختاریافته بپردازند. تجزیه و تحلیل یافته ها نشان داد که معلمان زبان انگلیسی، بدون در نظر گرفتن مدت زمان سابقه تدریس حرفه ای خود، در درجه اول به عنوان فرد گرا شناخته می شوند. یافته ها با تحقیق اولیه هافستد که در آن ایرانی ها به طور کلی بعنوان جمع گرا شناخته شده بودند، در تضاد بود. اگر چه سابقه تدریس از لحاظ آماری میزان وابستگی فرهنگی افراد را مشخص نکرد، اما پاسخ های معلمان در مصاحبه، برخی از روند های اصلی تغییر هویت آنها را برملا نمود. به نظر می رسد که تماس مکرر با زبان انگلیسی می تواند هویت فرهنگی معلمان غیر بومی را در طول زمان دچار دگرگونی نماید. در مقیاس وسیعتر، می توان نتیجه گرفت که معلمین زبان با هر گرایش فرهنگی اولیه، حتی بدون حضور فیریکی در کشور زبان مقصد، فرهنگ آن را در خود جذب می نمایند.}, keywords_fa = {جمع گرایی,هویت فرهنگی,الگوی ابعاد فرهنگی هافستد,فردگرایی,روش تحقیق ترکیبی متوالی}, url = {https://ilt.atu.ac.ir/article_10217.html}, eprint = {https://ilt.atu.ac.ir/article_10217_87f680bfa37b7514c4d614a78b94705b.pdf} }