یادگیری زبان از طریق فناوری
تأثیر ارزیابی پویا مبتنی بر وب بر دقت گرامری و استقلال زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی و نگرش آنها به ارزیابی پویا مبتنی بر وب

داود کوهی؛ مرتضی اصل رسولی؛ اابوالفضل فتحی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 شهریور 1402

https://doi.org/10.22054/ilt.2023.67266.688

چکیده
  ضرورت استفاده از آموزش آنلاین در طول همه گیری ویروس کرونا و موانع ایجاد شده به دلیل عدم آموزش حضوری، تمرکز محققان را تغییر داده است به آموزش و ارزیابی مبتنی بر وب. در این راستا، یک طرح ترکیبی متوالی توضیحی برای در نظر گرفتن اثرات ارزیابی پویا مبتنی بر وب (DA) بر دقت دستور زبان، استقلال، و نگرش زبان آموزان انتخاب شد. برای این منظور، یک ...  بیشتر

یادگیری زبان دوم
بررسی رابطه میان هوش میان هیجانی، تفکر انتقادی و استقلال معلمان زبان انگلیسی و عملکرد دانش-آموزان آنها در یادگیری زبان خارجی

محمد هادی محمودی؛ وحید محمدی؛ سمیه توفیقی

دوره 8، شماره 1 ، تیر 1398، ، صفحه 303-331

https://doi.org/10.22054/ilt.2020.46938.430

چکیده
  مطالعه حاضر با هدف بررسی رابطه احتمالی بین سه خصوصیات تاثیرگذار معلمان زبان انگلیسی شامل هوش هیجانی، تفکر انتقادی و استقلال و عملکرد دانش‌آموزان آنها در یادگیری زبان خارجی انجام شد. بدین منظور، 88 معلم زبان انگلیسی شاغل در آموزشگاه‌های خصوصی آموزش زبان خارجی، به سه پرسشنامه ضریب هوش هیجانی (بار-آن، 1997)، تفکر انتقادی معلم (اکبری، ...  بیشتر